Kezdőlap
EUR: 331.8700; USD: 301.4300; CHF: 301.7900
YouTube
Facebook
RSS csatorna
E-mail küldése

Hivatalosan is bemutatkozott Magyarországon a kecskeméti fejlesztésű elektromos repülőgép

| Feltöltve: | Forrás: keol.hu | Rövid link: http://civilnaplo.hu/s_!news/i__7/i__24753
A nemzetközi porondon aratott sikere után itthon, a Kecskemét melletti matkópusztai repülőtéren is bemutatták az eFusion névre keresztelt, teljesen elektromos repülőgépet. A szakmai bemutatón részt vettek Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere, dr. Frank Anton, a Siemens AG. elektromos repülőgépekhez kötődő fejlesztési üzletágának igazgatója, Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója, Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója, Farkas András, a Légyügyi Hivatal elnökhelyettese, és dr. Balázs Gergely György, a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési vezetője.

A szerdán délután bemutatott repülő különlegessége - az elektromos üzem mellett -, hogy hazai fejlesztésű: hajtásáról a Siemens Zrt. kutatás-fejlesztési csapata és a németországi anyavállalat által közösen fejlesztett rendszer gondoskodik, a repülőgéptestet pedig a kecskeméti Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta.

A fenntartható megoldások egyre nagyobb szerephez jutnak a közlekedésben is, az elektromos kerékpárok és autók után pedig elérkezett a repülők ideje. Hosszas kutatómunkával alkotta meg ugyanis a Siemens az eFusion nevű elektromos repülő-gép hajtásrendszerét.

A Siemens számára különösen fontos, hogy továbbra is részese legyen a közlekedés forradalmasításának, aminek következő lépése kétségkívül a fenntartható meg-oldások fejlesztése. Jövőre lesz 130 éve, hogy a Siemens jelen van Magyarországon. Siemens technológia hajtja a főváros villamosait és metróit, most pedig a repülésen a sor, a K+F csapat kitartó munkájának köszönhetően készült el az eFusion. 

Az eFusion 2016 áprilisában szállt föl először a kecskemét-matkópusztai repülőtérről, a szakma nemzetközi képviselői pedig április 20-án, az AERO 2016 nemzetközi repülős szakmai kiállításon ismerhették meg. Az oktató és alap műrepülésre, valamint vészhelyzeti képzésre egyaránt alkalmas gép üzemeltetése olcsóbb és még inkább környezetbarát alternatívát jelent majd a nagy fogyasztású, hagyományos belső égésű motorral rendelkező repülőgépekhez képest.

 


 

„A Siemens számára a környezetbarát, energiahatékony repülés kiemelkedő fontosságú, hiszen célunk, hogy szerepet játsszunk a jövő elektromos repülőinek és hibrid hajtásrendszerrel szerelt utasszállítóinak létrehozásában. A jövőbeli fejlesztések iránya a kisebb gépektől az egyre nagyobbak felé fog haladni. Fontos, hogy az általunk fejlesztett hajtásrendszereket minél többet teszteljük a levegőben is: ezért igen fontos tapasztalatokat szereztünk az eFusion légi tesztelésével. A repülőgép elektromos hajtásrendszerét a magyar és a német Siemens közösen fejlesztette, de a munkában részt vettek magyar kis- és középvállalkozások, valamint egyetemek is" - mondta el Dr. Frank Anton, a Siemens AG elektromos repülőgép-fejlesztési üzlet-ágának igazgatója.

Az együttműködés kapcsán Katona Imre, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója hozzátette:„A Magnus Aircraft, mint magyarországi repülőgépgyártó számára fontos pillanat a mai. A fejlesztés megkezdése óta azon dolgoztunk, hogy a mérnökök által kigondolt elektromos hajtás segítségével valóban a levegőbe emelkedhessen az általunk épített eFusion. Az azóta teljesített számos sikeres repülés bizonyítja, hogy valóban jól dolgoztunk és a közös munkának, és a két vállalat együttműködésnek van jövője. A nagy büszkeségre okot adó eFusion iránt a világ minden pontjáról érdeklődnek, várják, szeretnék kipróbálni, valamint a jövőbemutató fejlesztésnek részeseivé és felhasználóivá kívánnak válni."

A jövő kapcsán Dr. Balázs Gergely, a Siemens kutatás-fejlesztési vezetője kifejtette: „Egy fontos mérföldkövet már teljesítettünk, az előírt tesztrepülések fele sikeresen lezajlott, amely közben hangoltuk és optimalizáltuk a hajtásrendszert, valamint lehetőség nyílt több légcsavart kipróbálni. A hátralévő tesztelési időszakban folytatjuk a teszteket a hajtás tökéletesítése érdekében. Célunk, hogy a jövőben a jelenlegi elektromos repülőgéphajtás prototípusból terméket fejleszthessünk és azt kis szériában előállíthassuk. Ezen kívül munkánk fontos része új technológiák kutatása, fejlesztése és integrálása repülőgépekbe."

Hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés