Kezdőlap
EUR: 360.9500; USD: 304.3400; CHF: 335.0300
YouTube
Facebook
RSS csatorna
E-mail küldése

MI LESZ VELED NYOMTATOTT SAJTÓ, MI LESZ A JÖVŐD MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁS?

| Feltöltve: | Rövid link: http://civilnaplo.hu/s_!news/i__7/i__500
Fokvárosban tartott főszerkesztők és kiadók világtalálkozóján a legnevesebb napilapok főszerkesztői egyetértettek abban: csak a dinamikusan fejlődő, sokoldalú szolgáltatást nyújtó napilapok élhetik túl a digitális átalakulást - olvasható a Népszabadságban.
A siker kulcsa a fogyasztó igényeinek maximális figyelembe vétele, vagyis az, hogy „az olvasónak azt kell adni, amit szeretne, akkor és abban a formában, ahogyan azt szeretné” – ahogy a Telegraph főszerkesztője megfogalmazta. A nagy hagyományokkal rendelkező újságoknak az új médiumokat is le kell fedniük, egy modern napilap szerkesztősége a nyomtatott újságon kívül az interneten, mobiltelefonon, rádióban vagy tévében is szolgáltat tartalmat, mindezt a már megszokott, népszerű márkanév keretein belül. A klasszikus szerkesztőségeknek alkalmazkodniuk kell a gyors reakciókat kívánó, új médiapiachoz, ezzel együtt jár, hogy a napilapok az egyoldalú közlésről egyre inkább a kölcsönös kommunikációra térnek át, aktivizálva a fogyasztót, aki olvasóból résztvevővé, vitapartnerré válhat. A megvalósítás kulcsa az interaktivitás. Az újságoknak meg kell hallaniuk és meg kell hallgatniuk az olvasók véleményét, válaszolniuk kell a telefonjaikra, utána kell menniük felvetett témáiknak. "Párbeszédet folytatnak vele az interneten, közösséget építenek velük népszerű, sokakat bevonó és megmozgató akciókkal, elviszik hozzá a híreket: nemcsak az otthonukba, hanem az iskolába, az autóba, az üdülésre vagy a bevásárlóközpontba." A cél új típusú médiaközpont kialakítása a hagyományos újságszerkesztőségek helyett. A modern újságírás lényege: a médiák azonnali belső (tartalmi, formai, technikai, módszerbeli) reagálása a világ változásaira - mondta a Miami Herald főszerkesztője. Ő ez alkalommal azt mondta el, miként tették alkalmassá az újság korábban az idejüket a számítógép előtt töltő munkatársait arra, hogy egy integrált szerkesztőség keretein belül - megfelelő szakmai felkészítés és technikai megújulás után - képesek legyenek szövegek, fotók, hang- és videofelvételek készítésére és továbbítására. Arra, hogy egy adott pillanatban zajló eseményről rövid időn belül eltérő terjedelmű, tartalmú és hangvételű írásokat, illetve elektronikus tartalmakat küldjenek a szerkesztőség agyközpontjába, attól függően, hogy a mobiltelefonos hírszolgáltatásban, az internetes kiadásban vagy másnap a nyomtatott lapban adják-e majd közre. Ugyanakkor a technikai háttér és a gyorsaság önmagában még nem elég, fontos, hogy a lapok a legmagasabb minőségű elemzéseket, publicisztikákat és képanyagot kínálják az olvasóknak, ehhez pedig magasan képzett újságírókra van szükség. „Az újságíró nem lehet műveletlenebb, mint az, akinek ír”- véli ezzel kapcsolatban az El País főszerkesztője. Természetesen a versenyképesség érdekében a nagy presztízsű napilapok kiadóinak más, jobban jövedelmező befektetéseket is kell találniuk, ha versenyképesek szeretnének maradni. Az ilyen típusú fejlesztésre jó példával szolgál a holland Handelsblad, amely a fiatalokat megcélzó kisalakú napilapot indított vagy az olasz Corriere della Sera, amely délutánonként ingyenes lapban ad ízelítőt a másnapi szám tartalmából.
Hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés