Kezdőlap
EUR: 361.0100; USD: 297.7200; CHF: 329.2300
YouTube
Facebook
RSS csatorna
E-mail küldése

MIVÉ LESZ A PARKOLÓPÉNZ? – KUN ISTVÁNNAL BESZÉLGETTÜNK

| Feltöltve: | Rövid link: http://civilnaplo.hu/s_!news/i__7/i__1318
A parkolási díj Kecskeméten sem kelt első hallásra éppen pozitív gondolatokat, mert máris kerékbilincs, mogorva parkolóőr, a kocsin díszelgő, kéretlen piros cetli, esetleg a parkolóórák hideg kéksége jut eszünkbe. Pedig a parkolási díj nem ennyire alattomos jószág. Igenis szükséges a megléte ahhoz, hogy a városban elkerüljük a káoszt. Mi több, a parkolási díjakból új parkolók épülnek Kun István, a Piac-és Vásárigazgatóság (PV) igazgatójának konstruktív szemléletének köszönhetően. Erről és a parkolás lélektanáról beszélgettünk az árpádvárosi, újonnan bevezetett, fizetős rendszer kapcsán. (MF)
A peremterületeken létesített fizető parkolók célja egyébként nem az emberek bosszantása, hanem az, hogy tehermentesítsék a városközpontot, amennyire csak lehet. A központon ugyan vannak mélygarázsok is (pl. a Malom üzletközpont alatt, mely egyébként nem tartozik a PV-hez), de ezek kihasználatlanok két ok miatt: az igazgató elmondta, hogy nem csak a havi bérlet drágasága, hanem az alföldi ember sajátos világnézete is közrejátszik a parkolásból fakadó gondokban. Elmondása szerint ugyanis itt az emberek szeretnek a felszínen parkolni. Ez a „jószokásunk” pedig kisebb káoszt eredményezett az Árpádvárosban. A történet ott kezdődött, mikor 2008 áprilisában a Petőfi Sándor utcán a Piac-és Vásárigazgatóság beruházásaként átadtak egy 52 férőhelyes parkolót. A Hoffmann János utcán pedig egy 72 férőhelyes parkoló kialakítása történt meg. Mindez üdvös lett volna önmagában, ha nem fizetős parkolóhelyekről lenne szó. Az említett két parkoló átadását követően ugyanis a parkolásra addig ingyen használható központból a többség átpártolt a kicsit messzebb levő, de ingyenes Árpádvárosba, az ott lakók nem kis bosszúságára. Ez év július elsejétől így az Árpádvárosban is fizetőssé tették a parkolást. Azonban fontos kihangsúlyozni, hogy – itt is, mint Kecskemét egész területén – aki bejelentett lakcímmel rendelkezik ott, ahol egyúttal parkol is, az rendkívül gazdaságosan, évi 2530 Forintért hagyhatja magára autóját. Mint az igazgató elmondta, Kecskemét effajta parkolási gyakorlata nem minősül egyedi esetnek Magyarországon. Azonban abban mégis egyedülálló a város, hogy ennyire emberséges árakat biztosít a parkolásra. A Petőfi Sándor utca és a szalagházak mögötti utcák azonban csak egy nagyobb projekt az első ütem volt. A beruházás második, több mint 60M Forintos etapjának köszönhetően árpádvárosi, László Károly utcai, Klapka utcai, Bercsényi utcai, Csongrádi utcai, Fecske utcai, Vak Bottyán utcai parkolóhelyek kerültek beüzemelésre. 2009-re pedig a Piszekút téren terveznek nagyobb átalakítást parkolás ügyben. A 134 parkolóórával ellátott Kecskemét parkolóőrei – szám szerint 12 – azonban továbbra sem lesznek az autósok „mumusai”. Valóban humánusan viszonyulnak a négykerekűek tulajdonosaihoz, akiknek csupán azt kell megérteniük, hogy a parkolási díj az ő érdeküket szolgálja. Hiszen a befolyt összeg új parkolókhoz segíti Kecskemétet.
Hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés hirdetés