Megnyitottak a kormányablakok - íme, a hivatalok listája!
Megnyíltak hétfő reggel a fővárosi és megyei kormányhivatalok ügyfélszolgálati irodái, az úgynevezett kormányablakok - jelentette be a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár hétfőn Szekszárdon.
A kormányablakokkal szélesednek az ügyintézési lehetőségek, ezek lesznek az egyablakos ügyintézés "csírái", ahol 2013 végére minden, az állammal kapcsolatos ügyet egy helyen lehet intézni - mondta Szabó Erika, a szekszárdi Garay téri iroda, egyben a kormányablakok országos ünnepélyes megnyitóján.
Az államtitkár a területi közigazgatás mérföldkövének nevezte az ügyfélszolgálati irodák létrehozását, amelyek célja az ügyfélbarát közigazgatás kialakítása.
Emlékeztetett: a kormány szeptember 2010. elsejével megalakította a megyei és fővárosi közigazgatási hivatalokat, 2011. január elsején pedig létrejöttek a tizennégy szakigazgatási szervet magukba foglaló megyei kormányhivatalok.
A hivatalok ügyfélszolgálati irodái huszonkilenc helyszínen kezdték meg működésüket; a megyeszékhelyeken egy-egy, a fővárosban négy kormányablak nyílt, és további hét megyei jogú városban - Érden, Cegléden, Vácon, Hódmezővásárhelyen, Sopronban, Nagykanizsán és Dunaújvárosban - fordulhatnak az irodákhoz az állampolgárok.
Szabó Erika kitért arra: a kormányablakoknál huszonkilenc ügyet lehet intézni, például a vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentését, vállalkozások megszűnését, gyes és anyasági támogatás igénylését, valamint ügyfélkaput lehet nyitni. A kormányhivatalokba integrált szakigazgatási szerveknél - többek között a munkaügyi központnál, a földhivatalnál, az ÁNTSZ-nél - továbbra is működnek az ügyfélszolgálatok.
Az államtitkár kérdésre válaszolva elmondta: a hétköznap reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartó kormányablakok munkatársai teljes körű tájékoztatást adnak arról, hogy hol, milyen ügyfélszolgálattal kell felvenni a kapcsolatot, milyen okmányokra van szükség az ügyintézéshez, és segítenek a nyomtatványok kitöltésében is.
Tájékoztatása szerint a huszonkilenc ügyfélszolgálati irodán 300-an kezdték meg a munkát, és egyszerre 260-an dolgoznak két műszakos munkarendben.
Szabó Erika hozzátette: az új ügyfélszolgálati irodák 2013-ig fokozatosan átveszik az okmányirodák feladatait, és ugyancsak 2013. január elsejével szeretnék újra létrehozni a hagyományos járási rendszert, és a leendő járási székhelyeken is kormányablakokat nyitnak.
A kormányablakok helyszínei:
Budapest 1081 Budapest Fiumei út 19/a
Budapest 1112 Budapest Bartók Béla út 120-122.
Budapest 1133 Budapest Visegrádi utca 110-112.
Budapest 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c
Baranya: 7623 Pécs Nagy Lajos király útja 3.
Bács-Kiskun: 6000 Kecskemét, Izsáki út 8.
Békés: 5600 Békéscsaba, Szabadság tér 11-17.
Borsod-Abaúj-Zemplén: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1.
Csongrád: 6800 Hódmezővásárhely Kossuth tér 1.
Csongrád: 6741 Szeged Rákóczi tér 1.
Fejér: 2400 Dunaújváros Vasmű út 39.
Fejér: 8000 Székesfehérvár, Piac tér 10.
Győr-Moson-Sopron: 9021 Győr, Árpád u 32.
Győr-Moson-Sopron: 9400 Sopron, Új utca 26.
Hajdú-Bihar: 4026 Debrecen, Darabos u. 9-11. B épület
Heves: 3300 Eger, Klapka Gy. u. 9.
Jász-Nagykun-Szolnok: 5000 Szolnok, Kossuth tér 5/a
Komárom-Esztergom: 2800 Tatabánya, Népház u. 12.
Nógrád: 3100 Salgótarján, Zemlinszky Rezső út 9.
Pest: 2700 Cegléd, Kossuth tér 7.
Pest: 2030 Érd Budai út 7.
Pest: 2600 Vác Dr. Csányi László krt.16.
Somogy: 7400 Kaposvár Csokonai u. 3.
Szabolcs-Szatmár-Bereg: 4400 Nyíregyháza Hősök tere 3.
Tolna: 7100 Szekszárd, Garay tér 4-6.
Vas: 9700 Szombathely, Hunyadi u. 45.
Veszprém: 8200 Veszprém Óvári Ferenc út 7.
Zala: 8800 Nagykanizsa Fő u. 24.
Zala: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 9-11.