Április 28. vasárnap, Valéria
Hírek, események 2008. február 7. 22:55

A JEGYZŐ AJÁNLÓJÁVAL: ÚJ VEZETŐK AZ OKMÁNYIRODÁN

Képgaléria
A JEGYZŐ AJÁNLÓJÁVAL: ÚJ VEZETŐK AZ OKMÁNYIRODÁN
Új vezetők irányítják a Keccskemét Megyei Jogú Város Okmány Osztályát, tudtuk meg a városházán egy sajtótájékoztatón. A fiatal vezetőket dr. Metzinger Éva, jegyző mutatta be a nyilvánosságnak.
Dr. Főző Nóra, a Polgármesteri Hivatal Okmány Osztályának vezetője, Balázs Erika, a Polgármesteri Hivatal Okmány Osztályának csoportvezetője. - tudtuk meg a tudósításból. - Célunk egy dinamikusabb, ügyfélbarát okmányiroda létrehozása, amelyben mindenki számára kényelmesebbé, idő- és költségtakarékosabbá válik az ügyintézés. – fogalmazta meg az Okmányiroda szemléletét Dr. Főző Nóra. - Fontosnak tartom, hogy az állampolgárokat maximálisan kiszolgáljuk és mindig elérhetőek legyünk. Ezért külön telefonos információs központot hoztunk létre mind a Közlekedésigazgatási, mind a Személyi Okmány Előállító és Nyilvántartó Csoport területén. Gépjárművekkel és vezetői engedélyekkel kapcsolatos ügyekben az 513-514/515-ös, személyi okmányokkal, vállalkozói igazolvánnyal, ügyfélkapuval kapcsolatban az 513-541/565-ös telefonszámon állunk az ügyfelek rendelkezésére, a népesség-nyilvántartó pedig változatlanul az 513-560-as számon hívható. Az alábbi telefonszámokon minden információt biztosítunk a minket felkeresőknek, ideértve a várakozásokat kiküszöbölő időpont-egyeztetést, és felvilágosítást adunk arról is, hogy milyen papírokat lesz szükséges hozzánk behozni egy adott okmány kiállításához. - Az ügyfélközpontú közigazgatás, a szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus ügyintézés. Virtuális ügyfélszolgálatunk a www.magyarorszag.hu címen megtalálható kormányzati portálon elérhető, amelyet egyre többen használnak, mint az időpontfoglalás legegyszerűbb módját. Bizonyos ügytípusokban (lakcímkártya, vezetői engedély, vállalkozói igazolvány, mozgáskorlátozott parkolási igazolvány) az ügy elindítására is lehetőséget nyújt a rendszer. Mindezek mellett a www.kecskemet.hu és a www.nyilvantarto.hu internetes oldalon elhelyezett ügytípus leírások és letölthető nyomtatványok is segítik az ügyfeleket. Ezeken kívül az [email protected] e-mail címen keresztül is tájékoztatást adunk a felvetődött kérdésekre. - Az előzetes időpont-egyeztetésekkel és az ügyfélhívó rendszer átprogramozásával is szeretnénk a minimálisra csökkenteni a várakozást, és a kecskeméti polgárok számára felgyorsítani hivatalos ügyeik intézését, hiszen az irodánk feladatkörébe utalt ügyek száma éves szinten igen jelentős: 2007-ben elérte a 200.000-t. Ennek felét a járműnyilvántartásban elvégzett karbantartások teszik ki, de kiemelhető még a kiadott vezetői engedélyek (12.382 db.), személyi igazolványok, útlevelek (18.175 db.) és lakcímkártyák (25.683 db.) száma is. Az okmányok legyártási ideje általában 2 hét, de útlevél esetén van lehetőség sürgősségi eljárás indítására, a forgalmi engedély valamint a lakcímkártya helyben készül azonnal. Időpontot jelenleg 2-3 nappal későbbre adunk, de a maximum 1 hetes várakozási időt igyekszünk tartani a frekventáltabb ügytípusoknál is, ennek érdekében rugalmasabb munkaszervezéssel igazodunk a szezonális változásokhoz. - Az ügyfelek tervezését segíti az az új funkció, amellyel az ügyfélkapuval rendelkezők gazdagodtak: az interneten figyelmeztetik őket személyi igazolványuk, vezetői engedélyük és útlevelük lejártáról. Az ingyenes értesítést 3 alkalommal - az érvényességi idő lejárta előtt 2 hónappal (útlevél esetén 6 hónappal), majd egy hónappal és végül a lejárat napján kapják meg az ügyfélkapu regisztráció során megadott e-mail címükre. - A Vállalkozói Igazolványok cseréje folyamatosan zajlik, s a nagyobb torlódások elkerülése végett kérjük a vállalkozókat, hogy időben kezdeményezzék okmányaik cseréjét. A szakmakódjegyzék 2008. január 1.-i módosulása miatt ugyanis, ezt követően csak az EU-normáknak megfelelő szakmakódokkal ellátott egyéni vállalkozói igazolvány kiadására kerülhet sor. Ez azt is jelenti, hogy legkésőbb 2008. július 1.-ig minden egyéni vállalkozó köteles változásbejegyzési kérelmét beadni a körzetközponti jegyzőhöz. Amennyiben kizárólag az új osztályozási rendszerre való áttérés miatt van szükség a vállalkozói igazolvány cseréjére, akkor az eljárás természetesen illetékmentes. - Ez a feladat jelentős többlet terhet ró az okmányirodára, hiszen összesen 6250 igazolványt kell fél év alatt kicserélnünk úgy, hogy tavaly egész év alatt összesen mintegy 2300 igazolvány került kiadásra. Készülünk a megnövekedett ügyfélforgalomra, a korábbi egy ügyintéző helyett hárman kerültek erre a területre átcsoportosításra, és új időpontokat is nyitottunk meg a gördülékenyebb ügyintézés érdekében. Mindezek mellett kérném a kedves ügyfeleket, hogy abban segítsék munkánkat, hogy minél hamarabb jelentkezzenek időpont egyeztetés céljából irodánkban, hiszen így tudnánk előre tervezni és mindenki számára kényelmesen, a torlódásokat elkerülve megoldani ezt a feladatot. A népszavazással, névjegyzék vezetésével kapcsolatos közérdekű információkról Balázs Erika adott tájékoztatást. - Dr. Sólyom László, a Magyar Köztársaság elnöke 2008. március 9.-re tűzte ki az országos ügydöntő népszavazást a vizitdíj, kórházi napidíj és a tandíj vonatkozásában. A névjegyzék közzétételére a jogszabályi előírásoknak megfelelően 2008. február 20.-tól február 27. 16. óráig kerül sor a Városháza I. emelet 48. számú helységében. Ennek értelmében, a névjegyzékből való kihagyás, vagy felvétel miatt 2008. február 20.-tól február 27. 16 óráig lehet kifogást benyújtani a Helyi Választási Iroda vezetőjéhez, aki a kifogásról legkésőbb a beérkezését követő napon dönt. Amennyiben valamely választópolgár 2008. február 22.-ig nem kapja meg az értesítőjét, azt tanácsoljuk, feltétlenül érdeklődjön az említett helységben, hogy szerepel-e a névjegyzékben. Ezzel kapcsolatos információ az 512-260-os telefonszámon Balázs Erikánál kérhető. - A külképviseleti névjegyzékbe való felvételét a választópolgár személyesen, vagy meghatalmazott útján kérheti a Helyi Választási Iroda vezetőjétől 2008. február 22. 16 óráig, ajánlott levélben pedig úgy, hogy 2008. február 22.-ig megérkezzen. A külképviseleti névjegyzékbe való felvétel iránti személyes kérelmet az érintett polgárok szintén a 48-as helységben nyújthatják be és 2008. február 22. 16 óráig módosíthatják is a külképviselet megjelölését, valamint kérhetik visszavételüket a lakcím szerinti névjegyzékbe. A külképviseleten történő szavazásról a minden részletre kitérő tudnivalókat az érintettek részletesen megtalálják a www.valasztas.hu honlapon. - A népszavazáson szavazni csak azok jogosultak, akik érvényes okmányokkal rendelkeznek. Ilyen a régi típusú igazolvány, az új típusú igazolvány lakcímkártyával, illetve az új típusú jogosítvány lakcímkártyával. A „lakcím nélküliek” és az igazolással szavazók számára Kecskeméten a 43-as szavazókör (Református Újkollégium Kecskemét, Szabadság tér 7.) került kijelölésre, tehát ők itt adhatják le voksaikat. - Fontos változás, hogy a mozgásukban gátolt választópolgárok 2008. március 6. 16 óráig személyesen, vagy levélpostai küldeményként írásban (a Helyi Választási Iroda vezetőjéhez címezve: 6000. Kecskemét, Kossuth tér 1.) kérhetnek mozgóurnát a Helyi Választási Iroda vezetőjétől, illetve a szavazás napján a szavazatszámláló bizottságtól. - A népszavazással kapcsolatban további információ az 513-529-es telefonszámon Szabóné Pataki Gyöngyinél (Városháza, I. em. 50-es helység) és az 512-256-os telefonszámon Dr. Orbánné Veres Ildikótól (Városháza, I. em. 51-es helység) kérhető.

Kövessen minket a Facebookon is!