Kötelező a nappali lámpa az új autóknál az Unióban
Korábban sok vitát váltott ki a nappali világítás kötelezővé tételének terve, de győztek az ötlet támogatói - emlékeztet a Totalcar. A DRL kifejezetten takarékos, a tompított világításhoz képest harmad-negyedannyit fogyaszt, ami érthető is, hiszen nem kell bevilágítania az autó előtti útfelületet, csupán annyi a célja, hogy nappal is messziről láthatóvá tegye az autót.
A bizottság emlékeztetett arra, hogy azokban az országokban, ahol már kötelező a nappali világítás, nagyon kedvezőek a tapasztalatok. Csökkenthető a közúti balesetek száma, amire nagy szükség van, mert 2009-ben több mint 35 ezer ember vesztett életét autóbalesetben Európában, és tizennégyszer ennyien súlyos sérüléseket szenvedtek.
Az Európai Bizottság honlapján elérhető tanulmány szerint az elemzések azt mutatják, hogy a kötelező DRL a nappali többszereplős gépjárműütközések számát 5-15 százalékkal csökkenti. Van némi ellenállás a nappali világítással szemben bizonyos ellentétes hatások miatt - gyalogosok, kerékpárosok és motorkerékpárosok valamint ráfutásos ütközések esetén -, de ezekre nincs tudományos bizonyíték.
A DRL költségét főképp a pótlólagos üzemanyagigény és az ezzel összefüggő környezeti költségek jelentik az említett tanulmány alapján. A kis járműveknél 1,6 százalékkal, nehézgépjárműveknél 0,7 százalékkal nőhet az üzemanyag-fogyasztás.