\"Elvették a kedvem a szelektív hulladékgyűjtéstől\" - felháborodott levél a szelektív gyűjtés módszereiről
Napokban tudomásomra jutott, hogy a jól bevált frappáns átvétel megváltozott, jött egy eszement bizottság és kitalálta, hogy ezen túl csak gép veszi be és csak sértetlen egész dobozokat, megszűnt a személyes átvevői kapcsolat. Ez van mindenhol, így az Auchannál is.
Arra nem gondoltak az okostojások, hogy az egész aludoboz háromszor nagyobb helyet foglal el a szállításnál, mint a szétlapított, így csak azoknak jó, akiknek van autója, csomagtere, nekem bringával több fuvar.
Azért kibicajoztam az összelapított adag felével és megpróbáltam bele rakosgatni egyenként, hátha tetszik az „automatának”. Voltak előttem és mindenki szitkozódott az új rendszer miatt. Hol bevette, hol visszadobta az ugyanolyan összelapított, vagy egész dobozokat. Volt olyan, amit háromszor is elutasított, negyedjére már bevette.
Többször elakadt a szerkezet, szóltam az ügyfélszolgálatosoknak, ami az épület másik oldalán van. Jöttek is néhányan a problémát megoldani, még a helyi igazgató is lejött (többszöri reklamációmra) … természetesen én voltam a hibás, mert eleve összelapítva hoztam a dobozokat. Mások hasonlóan …
Hiába mondtam, hogy az összelapítottak közül is bevett néhányat az egész, sértetlenekkel is akadozik, nem érdekelte a tescosokat.
Egy órát tököltem. Régebben 5 perc volt az egész átadás és semmi idegeskedés, semmi rohangálás, csak egy élő átvevőt igényelt a dolog.
A korszerű(?) új változat az én ottlétem alatt 4-5 tescost lefoglalt rövidebb-hosszabb időre. Senki se érte fel ésszel, hogy amiket visszadobott a gép és láthatóan alumínium dobozok voltak, átvegyék hagyományos régi szisztéma alapján. Sugárzott róluk az érdektelenség, semmi jó szándékú rugalmasságot nem tapasztaltam.
Így amiket végleg elutasított a gép és alumínium volt, kénytelen voltam bedobni a vegyes szemetesbe. Még én éreztem magam kellemetlen helyzetben, én aki környezettudatos magatartást szerettem volna tanúsítani.
Mások is mérgelődtek: műanyag flakon bedobásnál is hibázott a gép, mert ugyanolyan típust bevett, a következőt meg visszadobta. A hibákat látta a kamera, de nem méltóztattak maguktól kijönni és az ügyfelet segíteni, a kifli tolvaj megfigyelése biztos fontosabb nekik.
Kíváncsi lennék a Tesco (és a többi) kalkulációjára. Kirúgták az átvevő embert és beraktak helyette egy „automatát”.
Ezért az új baromságért kifizettek egy csomó pénzt, ami ugyan azt a lapítást végzi el, amint idáig mi átadók. Az automata fal mögötti emberi tevékenységre is kíváncsi lennék, mekkora élőmunkát igényel, mekkora karbantartást, pakolgatást, takarítást, stb? A régi jól bevált módszernél egy személy végezte az átvételt gyorsan, frappánsan.
Az új szisztémát kitaláló team biztos kapott vállveregetést, jutalmat ezért a baromságért.
Mindenki mérgelődik most és elégedetlenek vele: a leadók, az ügyfélszolgálatosok, a karbantartó … a kisember.
A Tesco helyi apparátusa felfelé mutogat, ezt a baromságot fent a központban találták ki, ők ide lent nem tehetnek róla.
Hiába írtam a panaszkönyvükbe, az elakad a helyi vezetőségnél, megy a fiókba, nem jut el a kitaláló, felelős felsőbb szintig.
Beszéltem ismerősökkel, akik szintén így jártak, mindenki ezen túl a közös ömlesztett kukába fogja dobni az aludobozt, így én is a még otthon maradt 200 db-ot (második fuvarnak szántam), nem mérgelődök.
Ennyit az ügyfélidegen, szelektív gyűjtéstől elrettentő új szisztémáról.