Július 26. péntek, Anikó, Anna
Hírek, események 2011. május 30. 12:13

Könyvajánló: Balogh Levente: A Szentkirályi-titok

Képgaléria
Könyvajánló: Balogh Levente: A Szentkirályi-titok
A hollywoodi filmsztár, Robert de Niro malibui éttermében Szentkirályi ásványvizet szolgálnak fel, de az európai ásványvizes Oscar-díjat elnyert „kék arany” megtalálható a Bahreini Királyság luxusszállodáiban is. Az utóbbi évek talán legnagyobb magyar gazdasági sikersztorija a hazai piacvezető az alföldi falu határában feltörő ásványvíz, amely világmárkának készül, és amelyért világcégek kínáltak csillagászati összegeket. A nyugati sajtóban csak a „magyar ásványvízkirálynak” nevezett tulajdonos, Balogh Levente könyvében feltárja a Szentkirályi ásványvíz eddig rejtett titkát, a multinacionális cégekkel folytatott küzdelmeit, mindazonáltal őszinte vallomásai révén saját portréja is kirajzolódik. Kecskeméti dedikálás! Balogh Levente 2011. június 3-án, pénteken 17 órától dedikálja A Szentkirályi-titok című könyvét Kecskeméten, a főtéri Alexandra könyvesboltban.

Egyedül a multik világában

 

„Balogh úr, ha tudnánk olyan összeget mondani, melynek hallatán könnybe lábad a szeme, eladná a Szentkirályit?” – szegezte nekem a kérdést néhány éve az egyik német ásványvizes világcég képviselője, aki ötmilliárd forintos vételi ajánlattal igyekezett könnyeket előcsalni a szememből. Egy másik gazdag amerikai cég annyi pénzt kínált a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-ért, hogy az unokáimnak sem kellene dolgozniuk. S megtörtént, hogy kitöltetlen csekket tettek elém, megjegyezve, akkora összeget írok rá, amekkorát akarok. Jöttek a kérők, de soha nem kívántam eladni egy igazi magyar értéket, ha úgy tetszik, hungarikumot jelentő cégünket, amelyet a kezdetektől igyekszem családi vállalkozásként működtetni.

Amióta édesapám Szentkirályon rábukkant a csodálatos ásványvizet rejtő egymillió éves, Balaton-mennyiségű lencsére, igazi sikersztorit kezdtünk írni – a Szentkirályi ásványvíz ugyanis páratlan karriert futott be. Párizsból elhoztuk az ásványvizek Oscar-díjának számító Eauscart, amelyet több mint harminc hazai és nemzetközi elismerés követett. Itthon piacvezetőnek számítunk, ott vagyunk tíz ország ásványvíz-kínálatában Európában, Amerikában, a Közel- és Távol-Keleten, Ausztráliában, Kanadában éppen úgy, mint a Bahreini Királyság luxushoteljeiben, vagy Robert de Niro malibui vendéglőjében, miként Budapest Michelin-csillaggal kitüntetett két éttermében és elitszállodáiban is.

Sokan kérdezik, mi a titka a Szentkirályi ásványvíz sikerének, annak, hogy egy ízig-vérig magyar cég nagy multinacionális vállatokat megelőzve piacvezető lett. Ezt a titkot árulom el ebben a könyvben. A titokfejtésben sajnos már nem lehet velem édesapám, aki midőn megízlelte a kétszázhat méterről feltörő természetes szentkirályi nedűt, azt mondta, ez a világ legjobb vize. Gyermekkora csodálatos ízű, illatú vizet adó Disznófő-forrására emlékeztette. Mondta is, hogy sok helyen járt a világban, mindig ezt az illatot, ízt kereste, de itt, Szentkirályon találta meg újra. Emlékszem, amikor éttermekbe mentünk, Szentkirályi ásványvizet vitt magával, s közölte, csak ezt az ásványvizet hajlandó meginni.

Akkor persze megmosolyogtuk, de ma már meggyőződésem, hogy igaza volt. Talán nem véletlenül emlegették a sajtóban „Vízfakasztónak”, bár ő sem lehetett próféta a saját hazájában. Úgy vélem, az általa felfedezett Szentkirályi ásványvíz viszont egy mesébe illő történet végén „próféta” lett Magyarországon, hiteles és erős márkává vált.

Eddigi rövid életem hosszú tapasztalata, hogy sokszor egyedül kellett megküzdenem mindazért, amivel a Szentkirályi a természetes ásványvizek trónjára kerülhetett. Hosszú évekig dzsúdóztam, a tatamiról a küzdeni tudást, a siker elszánt akarását hoztam magammal az üzleti életbe. Moravetz Feri bácsi, az edzőm azt tanította, hogy mindig a legjobbakat, az olimpiai- és a világbajnokokat kell legyőzni. Az üzleti életben az ásványvizeket is forgalmazó multinacionális cégek jelentették a legyőzendő olimpiai- és világbajnokokat, s mondhatom, hogy itthon megvan az aranyérem, de nyílt titok, hogy szeretnénk a világ ásványvízpiacán magyar multinacionális céggé válni, a Szentkirályi ásványvízből világmárkát építeni.

Mindeközben méltatlan támadások értek és érnek, ezekről is írok az itt következőkben, miként arról is, mi a szerencsénk és az előnyünk, és miért lehettünk tananyag középiskolákban, egyetemeken. Pedig szinte a semmiből született a mi kis cégünk, a Szentkirályi Ásványvíz Kft., amely napjainkban már kétszáz millió liter vizet palackoz évente, megközelítőleg annyit, mint a legnagyobb, ásványvizet gyártó osztrák cég. Aki megfordult a szentkirályi üzemünkben, láthatta a forrás fölé emelt kis kápolnát, mellyel hangsúlyozni szeretném, hogy a „kék aranyként” is emlegetett Szentkirályi ásványvizet Isten adományának tartom. Bejártam a leghíresebb ásványvizek forrásvidékeit, üzemeit. Nem azért, hogy bármit is lemásoljak, hiszen szinte készen kaptam világra szóló vízminőséget, amit a semmiből előkerült kis cégünk világszínvonalú technológiával társított. A legtöbb nyugati cég el sem hiszi, hogy Magyarországon létezhet ilyen minőségű ásványvíz, amit ráadásul a létező legkorszerűbb módon palackoznak.

Jómagam egyszerű üzletember vagyok, aki szerint a Szentkirályi ásványvíz sikerének egyetlen megfejtése sem kezelendő páncélszekrényben őrzött hétpecsétes titokként. A sikerrecept egyik tartozéka az, hogy ha valamibe belekezd az ember, azt a legjobb képessége, tudása szerint csinálja végig. A másik ars poeticám lehetne: a minőség nem luxuscikk, hanem alapkövetelmény.

Balogh Levente,

a Szentkirályi Ásványvíz Kft.

tulajdonosa, ügyvezető igazgatója

Kövessen minket a Facebookon is!

Címkék: Adományok Wojtyla Ház