Július 29. hétfő, Flóra, Márta
Hírek, események 2012. október 3. 08:22

Fogyasztóbarát vállalkozások: az NFH átadta az első tanúsítványokat

Fogyasztóbarát vállalkozások: az NFH átadta az első tanúsítványokat
2012 márciusában hirdette meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európában egyedülálló kezdeményezésként a Fogyasztóbarát Tanúsítványok elnyerésére irányuló pályázatát, amelynek első díjazottjai 2012. október 2-án vehették át a tevékenységük elismerését jelentő dokumentumokat. A nyertes pályázatok között volt olyan, amely a fogyasztókapcsolati rendszerét mutatta be a hatóságnak, míg a hazai termelőknek és beszállítóknak a fogyasztói érdekeket is szolgáló előnyben részesítését is elismerték a bírálók.

2012. október másodikán ünnepélyes keretek között került sor az első három Fogyasztóbarát Tanúsítvány átadására a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság székházában. A rendezvényen részt vett Dr. Lenner Áron, a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságszabályozásért Felelős Államtitkárságának belgazdaságért felelős helyettes államtitkára, valamint Szabó Zsolt, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága alelnöke is.

 

Pintér István, az NFH főigazgatója megnyitójában köszönetét fejezte ki a résztvevőknek a színvonalas pályázatokért, és mindazért a munkáért, amelyet a Fogyasztóbarát vállalkozások a fogyasztói érdekekért tesznek. Külön gratulált az első három díjazott vállalkozásnak.

Dr. Lenner Áron helyettes államtitkár az elmúlt két évben a fogyasztóvédelemben bekövetkezett szemléletváltás fontosságáról és jelentőségéről beszélt, amely a fogyasztóvédelem Alaptörvényben való megjelenítésével kezdődött és a fontos jogszabályok meghozatala mellett az új hatósági kezdeményezésekben bontakozott ki.

Szabó Zsoltalelnök a fogyasztókért létező vállalkozásokban láttatta a jövőt, azoknak a tisztességes vállalkozásoknak a munkájában bízva, akik a jogszerű és alázatos munkájukkal járulnak hozzá a fogyasztói közérzet és megelégedettség fokozódásához.

 

A pályázat kiírásának célja az volt, hogy a vállalkozások közül kiemelje és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a jogkövető magatartáson túli eszközökkel a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket, egyúttal ösztönözze a vállalkozásokat a fogyasztói elégedettséget fokozó tevékenység végzésére, innovatív ötletek és megoldások kidolgozására, a fogyasztói kultúra és tájékozottság növelésére.

 

A közel ötven érdeklődő és pályázó közül elsőként három tanúsítvány átadására került sor. A rendkívül szigorú kritériumrendszerben foglaltakat teljesítő cégek a mindennapok során is működtetett gyakorlatok bemutatásával igazolták, hogy a fogyasztói érdekek okán tett erőfeszítések mellett is lehet sikeresen működni. A nyertes cégek számára természetes dolog a jogszabályi kötelezettségek betartása, tevékenységük során a fogyasztók, valamint a helyi termelők és beszállítók érdekeinek való, minél magasabb szintű megfelelést tűzték ki célul.

 

Az első tanúsított vállalkozások közül az Eger-Park Hotel Kft. a „fogyasztóbarát ügyfélszolgálat” kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.

A büféket és főzőkonyhákat üzemeltető dunaújvárosi PINXIT 2003 Kft. az előnyben részesített magyar termékekkel és termelőktől beszerzett alapanyagokkal segíti a magyar munkahelyek megtartását, törekvéseiket és eredményeiket a „hazai elkötelezettségű vállalkozás” kategóriában benyújtott pályázatukban fogalmazták meg.

A bajai Béles Vendéglátó és Kereskedelmi Kft. által működtetett Vadvirág Kávézó és Fagyizó szintén a hazai elkötelezettség mentén fogalmazta meg pályázatát: kínálatuk 100 %-ban saját gyártás, alapanyagaikat pedig hazai vállalkozásoktól szerzik be.

 

A mai átadást már október hónapban újabbak követik, és figyelemmel arra, hogy a pályázatok benyújtására folyamatosan van lehetőség, a tanúsítványok száma a jövőben minden bizonnyal nőni fog.

Kövessen minket a Facebookon is!