Július 30. kedd, Judit, Xénia
Hírek, események 2014. március 27. 14:09

A KNORR-BREMSE HASZONJÁRMŰ ÜZLETÁGA ÚJ GYÁRTÁSI ÉS FEJLESZTŐKÖZPONTOT NYIT KECSKEMÉTEN, MAGYARORSZÁGON

Képgaléria
A KNORR-BREMSE HASZONJÁRMŰ ÜZLETÁGA ÚJ GYÁRTÁSI ÉS FEJLESZTŐKÖZPONTOT NYIT KECSKEMÉTEN, MAGYARORSZÁGON
Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke jelenlétében a Knorr-Brem¬se tegnap hivatalosan megnyitotta új, korszerű haszongépjármű rend¬szereket gyártó és fejlesztő központját Kecskeméten. Heinz Hermann Thiele, a Knorr-Bremse tulajdonosa és Felügyelő bizottságának elnöke Klaus Dellerrel, a Knorr-Bremse AG Igazgatótanácsának haszongépjár¬mű rendszerekért felelős tagjával és Lepsényi István vezérigazgatóval együtt számos magas rangú vendéget üdvözölt, köztük vevőket, üzleti partnereket, valamint a politika, az ipar, az egyetemek és a média kép¬viselőit. Az új létesítmény fokozza a vállalat hatékonyságát és erősíti versenyképességét.

Az új üzem alig egy kilométerre található a régi telephelytől. Bár az elmúlt évek során számos felújításon esett át, az 1960-as évekből származó, korábbi gyár­épület már nem felelt meg a Knorr-Bremse szigorú követelményeinek és átala­kítással sem lehetett alkalmassá tenni. A Knorr-Bremse mintegy 20 millió euró ráfordítással megteremtette a komplexebb termékek és technológiák beveze­tésének alapját, ezzel a kecskeméti telephely jövőjét biztosítva és egyidejűleg kibővítve kutatási és fejlesztési kompetenciáit. Az új létesítmény egyúttal 110 új munkahelyet hozott létre, jelenleg több mint 900 munkavállaló dolgozik a ha­szongépjárművek fékberendezéseinek fejlesztésén és gyártásán a csaknem 25 ezer négyzetméternyi alapterületen elhelyezkedő termelő üzemben és irodákban.

A legújabb gyártervezési elveknek megfelelően az új termelő üzem hatékonyan hasznosítja az infrastruktúrát, továbbfejlesztett logisztikai koncepcióval, környe­zetbarát épületmenedzsmenttel és a bővítés további lehetőségével. Alaprajza és építészeti megoldásai összhangban vannak a Knorr-Bremse filozófiájával: a funkcionalitást, a felhasználhatóságban rejlő rugalmasságot és az átláthatóságot helyezi az előtérbe. A gyártás folyamatai a vállalat világméretekben alkalmazott KPS gyártási rendszerére épülnek szigorúan az értékteremtésre irányulva. A vál­lalat logisztikai hatékonyságának további fejlesztésével az anyagellátási útvona­lak rövidülnek, és megvalósul az optimális raktározás, amelynek eredményeként az anyagellátási idő- és távolságigény mintegy 50%-kal csökkenthető. Például az ABS szelep előállításának útja kevesebb mint felére csökkent, így egy ABS egy­ség gyártása most mindössze egy műszakot igényel egy teljes nappal szemben.

Az új létesítmény tervezése során jelentős hangsúlyt kaptak a környezetvédelmi szempontok, különös tekintettel az energiafogyasztás csökkentésére és a CO2 kibocsátás visszaszorítására a természeti erőforrások megóvása érdekében. A hulladékhő újrahasznosításával részben további energiamegtakarítások váltak elérhetővé.

Az új gyárüzem mellett egy új teszt- és fejlesztési központ is létrejött, mivel a régi már nem tudott lépést tartani a magyarországi fejlesztési projektek növek­vő számával, valamint az ezzel összefüggő laboratóriumi mérések és szimulációk iránti igények növekedésével. A több mint kétszeres alapterületen épült új teszt központ azt jelenti, hogy Kecskeméten a K+F tevékenységek most már kiter­jeszthetők további termékterületekre is.

Az új kecskeméti létesítmény egy további lépcsőfokot képvisel a Knorr-Bremse vállalatcsoport globális fejlesztési és gyártási hálózatának korszerűsítésére és fenntartására irányuló kiterjedt beruházási programjában. Öt év leforgása alatt a Knorr-Bremse mintegy 500 millió eurót fordított korszerű gyártóüzemek és épü­letek létrehozására a világ fejlődő piacain. Csak a tavalyi évet nézve új üzemek nyíltak az USA-ban, Ausztráliában, Brazíliában, Indiában és Olaszországban. A Knorr-Bremse Budapesten már 2010-ben megnyitotta az új vasúti járműrend­szer részlegét. Az elmúlt öt év során a cégcsoport Magyarországon mintegy 120 millió eurót fektetett be, és csaknem 2 000 főt foglalkoztat a vasúti jármű és ha­szongépjármű fékrendszerek fejlesztése és gyártása területén három különböző helyszínen.

A Knorr-Bremse üzleti kapcsolatai Magyarországgal az 1920-as évekre nyúlnak vissza, amikor megkötötték az első licenc-megállapodásokat vasúti járművek fékberendezéseinek felszerelésére. A második világháború félbeszakította a kap­csolatokat, azonban ezek új életre keltek 1959-ben a vasúti ágazatban új licenc­megállapodások aláírásával, majd 1969-ben a haszongépjármű szektorban is. Ez alapozta meg egy német-magyar vegyesvállalat létrehozását teherautó-fékek előállítására 1989-ben. 1993 óta a Knorr-Bremse kecskeméti haszongépjármű létesítménye a cégcsoport 100%-os tulajdonában levő leányvállalatként műkö­dik. 1995-ben a Budapesten létrehozott leányvállalat megkezdte a fékalkatrészek gyártását a vasúti járművek számára. Budapesten 1999-ben nyílt meg a kutatási és fejlesztési központ.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport a vasúti és közúti járművek fékrendszereinek vezető gyártója. Több mint 100 éve élen jár a legkorszerűbb fékrendszerek fej­lesztésében, gyártásában, üzemeltetésében és szervizelésében. A vasúti jár­műrendszerek üzletág termékpalettáján megtalálhatóak továbbá az intelligen sajtórendszerek, vezérlőkomponensek, klímaberendezések, ablaktörlők és pero­najtók. A Knorr-Bremse a vonatszemélyzet oktatáshoz járművezető szimulátoro­kat és e-learning rendszereket is kínál. A haszonjármű üzletág termékválasztéka lefedi a teljes fékrendszert beleértve a járművezetőt támogató rendszereket is. A torziós rezgéscsillapítókat is megtaláljuk a termékkínálatban, csakúgy, mint a hajtáslánccal kapcsolatos megoldásokat és a különböző sebességváltó vezérlő­rendszereket, amelyek növelik az energiafelhasználás hatékonyságát csökkentve ez által az üzemanyag-fogyasztást.

Kövessen minket a Facebookon is!