Július 30. kedd, Judit, Xénia
Hírek, események 2014. április 3. 14:33

100 ezer paprikát vásárol fel a Nestlé-Keceli termelővel bővül a vállalat magyarországi beszállítói köre

Újabb hazai termelővel kötött együttműködést a Nestlé Hungária Kft. Csúzi Attila, a keceli zöldségtermesztő 100 ezer darab extra minőségű, friss paprikát szállít be a szezon előtt a konyhai termékeket gyártó MAGGI-nak. A cég külső beszállítóinak döntő többsége magyar, évente több mint 1700 hazai vállalkozás szállít árut vagy nyújt szolgáltatást a vállalatnak.

A Nestlé Hungária Kft. az elmúlt években folyamatosan bővítette beszállítói körét, így mára már több mint 1700 hazai vállalkozással áll kapcsolatban. Nem csupán az itthoni, hanem az élelmiszeripari vállalat globális hálózata is jelentős megrendelője a magyar kkv-knak. Ahhoz azonban, hogy egy cég a Nestlé beszállítójává váljon, szigorú kiválasztási folyamaton és auditon megy keresztül. A követelményrendszernek való megfelelés ellenőrzése során adott visszajelzésekkel a beszállítók folyamatosan fejlődhetnek, és ez a nemzetközi piacon is növelheti a versenyképességüket.

A MAGGI-nak nem ez az első olyan együttműködése, amelyben hazai termelő kapja a főszerepet. A konyhai termékeket gyártó MAGGI közel százféle termékkel van jelen Magyarországon, a leves- és ízesítő kockák között több mint a piac felét tudhatja magáénak, illetve a paprikás kockáknál még erőteljesebb piacvezető szerepet tölt be. A magyar paprika nem csupán fűszerként, hanem friss alapanyagként is jelen van a MAGGI világában. 2012-ben több mint 100 tonna hazai fűszerpaprikát vásárolt a Nestlé európai hálózata egy 100 százalékban magyar tulajdonú szegedi kkv-től. A hazai fűszerpaprika felhasználásával készült ételízesítők, leveskockák és egyéb konyhai termékek egyébként 13 európai országba jutottak el tavaly. 

Idén az élelmiszeripari vállalat egy keceli termelővel, Csúzi Attilával kötött megállapodást. Az együttműködés keretén belül várhatóan 100 000 darab extra minőségű, döntő többségben TV paprikát és emellett hegyes erős paprikát szállít be a termelő a MAGGI-nak.

A kora tavaszi paprikatermesztés az utóbbi években visszaszorult Magyarországon a termesztés magas árai miatt. A 100 000 darab paprika így jelentős mennyiségnek számít a magyar piacon a húsvét előtti időszakban” – mondta Csúzi Attila termelő, aki jelenleg összesen 15 ezer négyzetméteren gazdálkodik, egy szezonban pedig átlagosan 200 tonna paprikát termeszt. „A több évtizedes magas szintű fajtanemesítési kutató munka, a termesztő szakemberek rengeteg tapasztalata, gyakorlata és kitartása is hozzájárul ahhoz, hogy kiváló minőségű, friss, ropogós, lédús paprika kerülhessen a családok asztalára” – tette hozzá Csúzi Attila, aki reméli, hogy a Nestlével történő együttműködése újabb lépés lehet a magyar paprika népszerűsítésében.

Kövessen minket a Facebookon is!