Július 30. kedd, Judit, Xénia
Hírek, események 2014. április 25. 14:47

Olvasói levél: egy helvéciai túráról

Képgaléria
Egy helvéciai túra emlékei...
A 118. számú Kalazancius cserkész csapat kiscserkészei és a budapesti 148. számú Nagyboldogasszony cserkészcsapat általános iskolás korú cserkészei vettek részt. Úgy jöhetett létre ez a furcsa párosítás, hogy egyik vezetőjükkel együtt tanulok Szegeden. A kirándulás nagyon jól sikerült, hálásak lehetünk , mert csak az útiköltségről és az étkezésekről kellett gondoskodnunk, a lovaskocsizás, állatnézés, traktorozás mind-mind ajándék volt.

\"A Magyar Cserkész Szövetség tagjainak száma megközelítőleg 10 ezer fő országunkban könnyen találhatunk új cserkész ismerősöket , a cserkészet keretein kívül is. Így alakulhatott úgy, hogy budapesti cserkészek látogattak el Helvéciára, hogy együtt túrázzanak a közelben élő kecskeméti kiscserkészekkel. Hatalmas élmény volt a a gyerekeknek ( különösen a fővárosunkból érkezőknek) , hogy testközelből megtapasztalhatták a vidéki élet mindennapjainak szépségeit. A helyiek nagylelkűségének köszönhetően, lovas kocsival járhattuk végig a tanyavilágot (lovasbetyarok.hu), valóra válhatott a kisfiúk álma: vezethettek traktort. Ezenkívül ellátogattunk a Hegede virágkertészetbe valamint állatokat nézhettünk ( kecske , ló, tehén, kiscsikó). Így számol be pár résztvevő a hétvégéről:

Korbuly Domokos, budapesti őrsvezető: \"Rajtúránk idén egy kedves ismerős révén Helvécia gyönyörű vidékére vezetett. Itt a szokásos kiránduláson és a helyi nevezetességeken kívül a gyerekek megismerkedhetek egy számukra rendhagyóbb életvitellel is. Fiúk és lányok egyaránt találtak kedvükre programot a helyi arborétumban vagy a gazdasági állatokkal és traktorokkal való testközeli találkozáskor. Hogy mindezt lovas kocsin tehettük meg, felejthetetlen hangulatot kölcsönzött az egész napnak. A virágvasárnapi misét a helyi nevezetességnek számító katolikus templomban töltöttük, ahol a fiatalos mise külön dicséretet érdemelt. Nekem személy szerint az eddigi legjobb túraélményem volt. Köszönjük!\"

Domonkos Ármin egy verset is írt , ő Domokos őrsébe tartozik:

\"Helvécián rengeteg mindent csináltunk amit nagyon élveztünk én,

És a többi cserkész a 148-as havasboldogasszony cserkészcsapatból

A szalmabálák tetejéről láttuk a tájat ami nagyon szép

S ha már rímekbe írok azt is körmölöm, hogy a fű zöld és az ég kék

És Helvécián a levegő is jó, s az emberek is barátságosak ez tény

S ebben a városban ez így van rendjén.\"

A budapesti lányok így számoltak be:

\"Néhány órával a fiúk után mi, lányok is megérkeztünk és csatlakoztunk a többiekhez. Így már együtt simogathattuk meg a háziállatokat, utazhattunk a lovaskocsin és megmászhattuk a szalmabálákat is. Ezután az iskolába mentünk, ahol nagyon finom paprikás krumplival vártak minket, úgyhogy degeszre ettük magunkat. Már az esti játékhoz is alig maradt erőnk. Vasárnap is kaptunk enni bőven!! Együtt vettünk részt a szentmisén, aztán még élveztük a napsütést és a jó levegőt. Sajnos ebéd után már el is kellett indulnunk haza. Nagyon köszönjük a gondoskodást, reméljük, nemsokára ti is jöttök hozzánk! \"

Egy kecskeméti kiscserkész pedig ezt válaszolta, arra a kérdésre, hogy mi is tetszett neki a legjobban: \"Nekem a szèna mászás meg a foci pályán a játèk tetszett legjobban, meg a túra a erdőben!\" (Nagy Norbert)

Kövessen minket a Facebookon is!