Július 30. kedd, Judit, Xénia
Hírek, események 2014. május 19. 14:38

Technikai Innovációs és Dizájn Díjat nyertek a kecskeméti csapatok az idei Shell Eco-marathon Europe-on

Képgaléria
Technikai Innovációs és Dizájn Díjat nyertek a kecskeméti csapatok az idei Shell Eco-marathon Europe-on
Több hónapos felkészülés után a háromnapos rotterdami verseny alatt 27 ország 198 csapata ismét mindent megtett, hogy újabb üzemanyag-hatékonysági csúcsokat állítson fel. A verseny során 4 pályarekord született, köztük a francia Microjoule – La Joliverie csapaté, akik prototípus kategóriában elért 3.314 km/l eredményükkel saját, egy literen megtett rekordjukat döntötték meg. Ez annyit jelent, hogy 12,5 liter üzemanyaggal köbe tudnák autózni a Földet az Egyenlítő mentén.

A magyar diákcsapatok is remekeltek Európa legnagyobb energia-hatékonysági versenyén. Szinte az összes hazai jármű felülmúlta tavalyi eredményét, és a kecskeméti főiskolásoknak illetve szakközépiskolásoknak hála a Technikai Innovációs valamint a Dizájn díjat is magyar diákok nyerték el a különleges innovációs megmérettetésen.

A benzines kategóriában 2010 óta versenyző Kecskeméti Főiskola GAMF csapata idén is kiemelkedően teljesített, hiszen azon kevés csapatok közé sikerült ismét bekerülnie, akik 2000 kilométer felett tejesítenek a Shell Eco-marathon Europe-on. Idén 2093 kilométert tettek meg egyetlen liter üzemanyaggal, így az ünnepélyes átadón a dobogó harmadik fokára állhattak. „Bár az idei remek idő nagy ajándék volt, a fordított pályairány minden résztvevőnek nagy nehézségeket okozott, és ez az eredményekben is megmutatkozott. Az idei versenyen számos műszaki problémával és több balesettel is meg kellett küzdenünk a versenypályán, de a csapat ismét jól vizsgázott kitartásból, és felülemelkedett az akadályokon” – összegezte a csapat idei részvételét Tóth István, a GAMF csapat menedzsere.

A kecskeméti főiskolások idei fejlesztését a nemzetközi szakértőkből álló technikai zsűri különleges, versenyen kívüli Technikai Innovációs díjjal is jutalmazta. „Ez az egyik legfontosabb díj a versenyen, amellyel minden évben a leginnovatívabb megoldásokat és egyedi fejlesztéseket jutalmazzák. Nagyon örülünk, hogy idén mi érdemeltük ki. Az idei technológiai megoldásainkban nagy hangsúlyt fektettünk a felhasznált anyagokra. Először alkalmaztunk például kerámia bevonatot a dugattyún, amely rossz hővezető tulajdonsága miatt jelent előnyt, a hengerfejet pedig titánból készítettük” – említett néhány újítást a díjazott megoldások közül Vaczkó Dániel csapatvezető hallgató.

A szintén kecskeméti Kandó Kálmán szakközépiskola diákjai is kiemelkedően szerepeltek mind a pályán, mind versenyen kívül is. Prototípus járművükkel 433 kilométert tettek meg egy kWh-nak megfelelő energiával. „Ez annyi, mintha Szegedtől Bécsig elmennénk 30 forintból” – szemléltette az elektromos autó mért fogyasztását Mészáros Károly, a csapat vezető oktatója. Ezen felül az egyetlen középiskolás magyar csapat külön az idei versenyre tervezett járműjének ítélte a zsűri a Dizájn díjat is, amelyet minden évben a legjobb tervezéssel, egyedi formával és kiváló kivitelezéssel érdemelhet ki a kiválasztott jármű. „Az idei mért eredményünk mellett külön örülök a Dizájn díjnak, hiszen ezzel elismerést szerzett mindaz a sok munka, amelyet az iskolában és a tanórákon kívül is fordítottunk az autóra,” – tette hozzá az oktató.

„Minden magyar csapat nagyszerűen teljesített az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy ebben az évben a kecskemétiek vihették haza a rangos technikai innováció és dizájn díjakat. Reméljük az általuk elért sikerek további inspirációt jelentenek majd diáktársaiknak, hogy még többet gondolkodjanak a jövő mobilitási megoldásain” – tette hozzá Petr Sindler, a Sehll Eco-marathon kommunikációs menedzsere Rotterdamból.

Kövessen minket a Facebookon is!