Július 29. hétfő, Flóra, Márta
Hírek, események 2014. december 9. 20:33

“Turizmus Akadémia” Tiszakécskén

Képgaléria
“Turizmus Akadémia” Tiszakécskén
\"Turizmus Akadémia\" címmel az idén átadott tiszakécskei Barack Hotelben tartotta évzáró rendezvényét a Dél-Alföld turisztikai régió kedden délelőtt. A szakemberekből álló résztvevők megállapították: turisztikai szempontból kiemelkedő évet zár a térség, de további eredmények eléréséhez folyamatos fejlesztésekre van szükség az igényeknek megfelelően, és a marketingmunkát is fokozni kell.

A találkozót Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal vezetője, Tiszakécske korábbi polgármestere, valamint Rideg László, a Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés elnöke nyitotta meg. Méltatták térségünk turisztikai vonatkozásban elért eredményeit. A teljesség igénye nélkül: idén nyáron adták át Tiszakécske első szállodáját, a négycsillagos Barack Hotelt. Kécske városa mára valóságos horgászparadicsommá vált. Célunk, hogy településünket gyógyhellyé nyilvánítsák – mondta ambíciózusan a város hajdani első embere. Régiószerte lovas túraútvonalakat, zarándokutakat alakítottak ki, és kerékpárutak is épültek egészen a déli határig. Kincses Márk, a Magyar Turizmus Zrt. délszláv piacokért felelős menedzsere “Szerbek a láthatáron” című prezentációjában rámutatott: a helyi programkínálat kialakításakor vegyük figyelembe a kulturális különbségeket. Az ortodox vallású szerbek például később ünneplik a karácsonyt, s ehhez a hazai programszervezőknek is igazodniuk kell. Szerbia küldő országként fontos szerepet játszik, ráadásul turistái – legalábbis a tehetősebb rétegek – egyre többet költenek. Ezt bizonyítja, hogy Szerbia lakossága idén összesen több mint 1 milliárd eurót fordított nyaralásra. Többnyire Újvidékről és Belgrádból jönnek hozzánk javarészt egy–kétgyermekes családok. Kedvelik a fürdő- és wellness lehetőségeket, és szeretik a hungarikum ételeket: gulyást, harcsapaprikást. A szolgáltatások színvonalát kifejezetten jónak tartják, de gyakran kifogásolják például, hogy viszonylag kevés szálláshelyen beszélnek szerbül, vagy helyenként “elfáradt” a felszolgáló. Katona Ilona, a Magyar Turizmus Zrt. Dél-Alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának igazgatója beszédében hangoztatta: dinamikusan növekedett térségünk szálláshely-kínálata. Legfőbb vonzerőt a termál-, wellness-, kulturális,- gasztro-, öko- és sportrendezvények jelentik. Örvendetes, hogy egyre inkább érvényesül a minőségi szemlélet. Legtöbben Romániából és Szerbiából érkeznek, valamint Lengyelországból és Szlovákiából is egyre többen jönnek. Reménybeli piacaink Ukrajna és Oroszország. Mindemellett nem “mondhatunk le” korábbi német vendégeinkről sem. A további fejlődés érdekében “ott kell lennünk” a piacokon: külföldi szakmai rendezvényeken, konferenciákon, bemutatókon, napilapokban és online felületeken. 2015 turisztikai “jelszavai” térségünkben: ízek, vizek, családbarát, zamatos, és legendás Dél-Alföld, Puszta Vagabond.

TOP 20 település – kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszaka számának alapján:

1.    Gyula

2.    Szeged

3.    Kecskemét

4.    Kiskunmajsa

5.    Orosháza

6.    Békéscsaba

7.    Mórahalom

8.    Szarvas

9.    Hódmezővásárhely

10.  Baja

11.  Lajosmizse

12.  Szentes

13.  Kiskunhalas

14.  Gyomaendrőd

15.  Kiskőrös

16.  Soltvadkert

17.  Makó

18.  Füzesgyarmat

19.  Tiszakécske

20.  Kerekegyháza

Kövessen minket a Facebookon is!

Címkék: Wojtyla Ház