Május 19. vasárnap, Ivó, Milán
Hírek, események 2008. március 12. 08:12

Modern gépekkel gyarapodott a tűzoltóság

Képgaléria
Modern gépekkel gyarapodott a tűzoltóság
A XXI. század technikai fejlesztéseit a tűzoltás és a mentés szolgálatába állító négy új tűzoltóautóval gazdagodott a Kecskeméti Tűzoltóság. A géppark új beszerzéseit sajtótájékoztatóval összekötött házi ünnepség keretében adták át, és mutatták be a város vezetőinek, valamint a sajtó képviselőinek. ...
Dr. Iványosi-Szabó András, Dr. Sárközy István, és Sipos László alpolgármesterek is megtisztelték jelenlétükkel az átadó ünnepséget, mely kivételes alkalom volt a Kecskeméti Tűzoltóság életében, hiszen kilenc év után – a 2006-2009 közötti általános technikai fejlesztési programon belül - került sor a jelentős fejlesztésekre. A gépjárművek összértéke közel 450 millió Forintot tesz ki, amelyből 89 milliót Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata biztosított, de amit azt Sipos László alpolgármester ünnepi köszöntőjében kiemelte: „A pályázat elnyerése a Kecskeméti Tűzoltóság állományának is nagymértékben köszönhető.” A négy új gépjárművet Dr. Faragó Ede tűzoltó alezredes, a Kecskeméti Tűzoltóság parancsnoka mutatta be, és ismertette azok technikai paramétereit. - A Renault Kerax vízszállító az 1989-ben gyártott Tátra típusú gépjárművet váltja le, és látja el a készenlétet Kecskemét elsődleges (Kecskemét, Nyárlőrinc, Városföld, Jakabszállás, Ballószög, Helvécia, Orgovány) és segítségnyújtási működési területén. Az új gépjármű modern, a biztonságos közlekedés feltételeinek megfelelő berendezésekkel van ellátva. Fékrendszere ABS rendszerrel szerelt, elöl tárcsa, hátul dobfékkel. - Összkerék meghajtású, ezért terepjáró-képessége kiváló. Szivattyúja Rosenbauer NH-30-as, mely 2400 l/perc teljesítményű, 40 bar nyomást lehet vele előállítani a magasnyomáson, így kevesebb vízkárt okozva, és a tartály tartalmát hosszabb ideig felhasználva lehet vele nagy hatékonysággal oltani. A szivattyú kezelése az utastérben és a hátsó kezelőnél érintőképernyős LCD kijelzőn történő kezeléssel történik. Oltóvíz szállítására alkalmas tartálya 6800 literes, ezen kívül beépített avar- és rézsűoltóval rendelkezik. - A Renault Saurus FS 38/3.8 gépjárműfecskendő az 1994. évben gyártott Csepel-Metz típusú gépjárműfecskendő helyébe lépve látja el a készenlétet, így a régebbi jármű a tartalék szerepét tölti majd be. Ez a közép kategórájú gépjárműfecskendő egy Renault Midlum 280.16 4X4/3800 típusú alvázra szerelt EURO 4-es, 6 hengeres soros DCI motor hajt, amely 7146 cm3-es, és 280 lóerős, 6 fokozatú kézi váltóval szerelt kapcsolható összkerékhajtás és kardántengelyről levehető mellékhajtás - szivattyú üzem - jellemzi. Főbb méretei: hosszúsága 7,2 m, szélessége 2,5 m, magassága 3,28 m, összsúlya 15035 kg. A szállítható személyek száma. 1+5 fő - Oltóanyag tartálya 3800 liter víz és 380 liter habképző anyag tárolására alkalmas. Ziegler szivattyúja 2600 l/perc teljesítménnyel középnyomást és 40 bar nyomáson magasnyomást is képes előállítani a gyorsbeavatkozó magasnyomású egységhez, amelyet mindkét oldalról 60-60 méteres tömlővel lehet az oltás helyszínére szállítani. Automatikus RTP habbekeverő rendszerrel van ellátva, mellyel 1-3-6 %-os fix bekeverési arányokat lehet beállítani. Vízágyúja 2400 l/min teljesítményű 8 bar nyomáson. - A kimondottan az erdőtüzek oltására kifejlesztett, és a tavalyi oltási feladatok tapasztalatai alapján különösen jól felhasználható MB Unimog Rosenbauer TLF 3000 CAFS, gépjárműből mindössze hat található az egész országban. Ez a 110 millió Forintba kerülő speciális gépjármű nem csak az elsődleges és a segítségnyújtási működési körzetben látja el a készenlétet, hanem országosan is riasztható lesz. Állandó összkerékhajtással rendelkezik, ezért terepjáró képessége kiemelkedő. Unimog típusú alvázra szerelt EURO 4-es, 6 hengeres 6374 köbcentiméteres, soros EDR motor hajtja, amely 275 Le/205 KW teljesítményt ad le. 8+4 fokozatú EPS váltóval van felszerelve. A gépjármű rendelkezik egy ROTZLER HZ 051 típusú hidraulikus csörlővel is. Főbb méretei: hosszúsága 6810mm, szélessége 2410, magassága 3300mm, összsúlya 16000 kg. A szállítható személyek száma. 1+2 fő - 2700 literes, fűthető, rozsdamentes acél oltóanyag tartályokkal szerelték fel, amelyben télen sem fagy meg a víz, valamint egy 200 liter - illetve 100 liter habképző anyag tárolására alkalmas tartállyal is rendelkezik. Rosenbauer NH 30 szivattyúja 2800 l/min teljesítménnyel 10 bar nyomáson (középnyomás), 400 l/min teljesítménnyel 40 bar nyomáson (magasnyomás) is üzemeltethető, ezen túl pedig FIX-MIX habbekeverő rendszer, 3 és 6%-os bekeverési arányokkal, valamint sűrített levegős habbal oltó berendezéssel van ellátva. Mindkét oldalon egyaránt található egy-egy 60 méter hosszúságú magasnyomású tömlő, sugárcsövekkel szerelve. - A Bronto Sylift F42 RLX az 1989-ben gyártott Simon Snorkel típusú magasból mentő gépjárművet váltja fel, és 2 méterrel magasabbról: 42 méteres magasságból is lehet menteni vele. Felépítménye Renault Prémium alvázra van felépítve. Meghajtó motorja egy EURO 4 kategóriába sorolt DXi-11 típusjelű 410 lóerős Volvo 6 hengeres soros álló motor, mely 10837 cm3 –vel 1900 nm nyomaték leadására képes. Főbb méretei: Össztömege 24 t, szélessége 2,5 m, hossza 11m, magassága 3,7m. - Főfékrendszere elektronikusan vezérelt, emellett fékrásegítésre kipufogófék van beépítve. Emelőkosara speciálisan tűzoltói feladatokra kialakított eszköz, melynek munkamagassága 42 méter. Speciális képessége, hogy gödörből is lehet vele menteni, hiszen negatív tartományba 5 méterre képes dolgozni. A fő hidraulika-szivattyú (ami a támlábakat és a gémeket működteti) névleges folyadékárama 200 l/min. A kosárra felszerelésre került egy távvezérelhető kárhely figyelő kamerával ellátott vízágyú. - A vízágyú teljesítménye 8 bar nyomáson 2275 l/perc. A kosárra felszerelhető a kárhely megvilágítására alkalmas reflektor, illetve a sérült személy mentésére alkalmazható hordágy, e mellett kettő darab légzőkészülék, és egy hidraulikus mentőszerszám csatlakozóhely található benne. Így folyamatosan dolgozhatnak odafönt a tűzoltók, anélkül hogy közben oxigénpalackot kellene cserélniük. A kosár terhelhetősége 100 kilogrammal nagyobb, mint elődjéé: maximum 500 kg. A gémrendszer teljes hosszán szerelve, található mentő létra is, amely szükség esetén akár folyamatos életmentésre is alkalmazható. (Forrás: kecskemet.hu)

Kövessen minket a Facebookon is!