TÖBB TÍZEZER DIÁKOT MOZGATOTT MEG ORSZÁGSZERTE A TE IS PROGRAM
A TE IS Program célja, hogy a diákok saját maguk álmodják és valósítsák meg a legkülönfélébb sporteseményeket, játékokat, és tegyék mindezt önkéntesen, egymást bevonva, igazi, közösségi élményt teremtve. A program egymás elfogadására, a részvétel, a bevonódás értékeire épít. Arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy a tanulás ideje nem csupán a tanóra, hanem az iskolában töltött idő egésze. Fontos, hogy a „köztes időkben”, a szünetekben a diákok szintén számos, a mindennapi élethez szükséges készséget sajátíthatnak el.
Az elmúlt több mint egy év tapasztalata szerint a program hatására a diákok akaratereje, viselkedéskultúrája számottevően fejlődött, ezáltal az iskolák élete is megváltozott. Javult a magatartás, a szorgalom, ami pozitív hatással volt a tanulmányi munkára is.
„Az állami fenntartású intézményekben kifejezetten lényeges, hogy olyan útravalót adjunk a tanulók számára, amellyel később a hétköznapokban és a munka világában is helyt tudnak állni. A projektnek köszönhetően elsősorban azok a tanulóink vehettek részt ebben a modellprogramban, akik hátrányos helyzetű térségekben élik mindennapjaikat.” - hangsúlyozta Hanesz József, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke.
A diákok nemcsak lelkesen, de felnőtteket meghazudtoló módon szervezték a programokat. Közel 30 000 eseményt valósítottak meg országszerte, amelyek közben megtapasztalhatták, milyen érzés közösen tenni az iskoláért, és élményt adni másoknak. A TE IS Program szemlélete szerint ugyanis az iskolában a tanulás és tudásszerzés ideje nem pusztán a tanóra. A szünetekben a gyerekek számos, az élethez nélkülözhetetlen készséget, kompetenciát sajátíthatnak el. A TE IS Program a pedagógusokat is sokrétűen gazdagította. Újszerű módszertani ismeretekkel gazdagodtak általa, olyan tudással, melyeket a formális oktatás során is tudnak hasznosítani.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ fontosnak tartja a mozgási lehetőségek fejlesztését az iskolákban. A TE IS Program ezért nemcsak az egészséges életvitel szempontjából hasznos, de a közös tevékenységek fejlesztik az iskolai közösségeket, segítik a gyerekek beilleszkedését, növelik az elfogadás szintjét, élményeket adnak, erősítik a diákok motivációját, céltudatosságát, csökkenthetik a korai iskolaelhagyást. Emellett a számos közös sportrendezvényen a falvak, városok lakosai is részt vettek, így lehetőség nyílt a párbeszédre a hátrányos helyzetű térségekben élő családok között, valamint a szorosabb kapcsolat kialakításra is az intézmények részéről.
A TE IS Program keretében emellett informatikai, multimédiás és sporteszközökkel, bútorokkal is gazdagodtak az iskolák. Minden intézményben kialakításra került egy ún. „TE IS Kuckó”, mely a jövőben is helyszíneként szolgálhat a közös programokhoz. A TE IS aktivitások annyira az iskolai élet részévé váltak számos helyszínen, hogy a szakmai megálmodók abban bíznak, a jövőben ugyan központi támogatás nélkül, de saját motivációik mentén folytatják a TE IS Csoportok a működésüket minél több iskolában.
A TE IS Program módszertanát a Magyar Diáksport Szövetség fejlesztette ki. A TÁMOP-3.3.15-13/1-2014-0001 program 700 millió forint európai uniós támogatásból valósult meg az ország 144, hátrányos helyzetű térségében levő iskolájában, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ koordinálása mellett.