Július 24. szerda, Kincső, Kinga
Hírek, események 2016. május 11. 22:36 | Szerző/forrás: keol.hu

Több bevallás érkezett, mint tavaly

Több bevallás érkezett, mint tavaly
Május 1-jén több mint 2,1 millió szja-bevallás látszik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal rendszerében, megközelítőleg félmillióval több, mint tavaly ilyenkor. A kitöltött bevallások fele Ügyfélkapun érkezett, illetve a NAV-tól bevallási ajánlatként, Ügyfélkapun jutott el az adózókhoz.

Abból a több mint 1,6 millió adózóból, akik maguk nyújtották be személyijövedelemadó-bevallásukat, 800 ezren a teljes, 816 ezren a csökkentett adattartalmú nyomtatványt választották, míg mintegy 23 ezren döntöttek az idén utoljára választható „söralátét" bevallás mellett. Emellett mintegy félmillió ügyfélnek készít bevallást vagy bevallási ajánlatot a hivatal.

Már csak tíz napjuk van azoknak, akik még nem készítették el személyijövedelemadó-bevallásukat. A NAV közzétette a leggyakoribb hibák elkerüléséről és a legfontosabb információkról szóló rövidfilmjét, amit bárki elérhet a NAV (www.nav.gov.hu) honlapján és Facebook (www.facebook.com/NAVprofil) oldalán. 

Az szja-bevallások jellemző hibái:

· a papíron benyújtott bevallás főlapjáról hiányzik az aláírás

· a visszaigényelhető adót tartalmazó bevallás esetén nem szerepel sem a bankszámlaszám, sem az utalási cím

· nincs adószám a bevalláson (adószámos magánszemélyek esetén is kötelező kitölteni);

· a családi kedvezménnyel vagy az első házasok kedvezményével kapcsolatos adatok hiányosak

· a kifizető által levont adóelőleg nem jó sorban szerepel vagy hiányzik a bevallásból.  

Bizonyos adóügyek - bevallás javítása, adófolyószámla lekérdezése, a nyilvántartott adatok módosítása - telefonon is intézhetők a NAV megújult Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerében (ÜCC), a 06-40/20-21-22-es számon. A fejlesztésnek köszönhetően egyszerűbb és átláthatóbb a menürendszer, sőt, a NAV munkatársa akár közvetlenül is segíthet a megfelelő menüpont kiválasztásában. Az ÜCC megújult menütérképe és a telefonon intézhető ügyek teljes listája megtalálható a NAV honlapján. A telefonos ügyintéző rendszer használatához ügyfél-azonosító szám szükséges, ami a TEL nyomtatvánnyal igényelhető papíron, vagy elektronikusan, Ügyfélkapun át.

Akinek még nincs Ügyfélkapuja, a NAV ügyfélszolgálatain soron kívül regisztrálhat. Ehhez a személyes okmányokon túl egy működő e-mail címre és egy felhasználónévre van szükség. A sorban állást elkerülhetik azok, akik a központi ügyfélszolgálatokon Ügyfélkapu ügyintézésre időpontot foglalnak.

Kövessen minket a Facebookon is!