Ősszel indul az M44-es leghosszabb szakaszának építése
A 111 km hosszú, Kecskemétet Békéscsabával összekötő M44-es gyorsforgalmi út építése három ütemben valósul meg. Ahogy a magyarepitok.hu korábban már beszámolt róla, a leghosszabb, középső szakasz épül meg először: ez a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszakürt és a Békés megyei Kondoros közti 62 km-es rész. A kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívást tegnap jelentette meg a NIF Zrt. A kivitelezés 2016 utolsó negyedévében kezdődhet.
Az új nyomvonalú, 2×2 forgalmi sávos gyorsforgalmi úton épül:
- 4 különszintű csomópont,
- 44 alul- és felüljáró,
- Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű pihenő,
- Szarvasnál komplex pihenő,
- a Kőrös folyó felett egy 450 méter hosszú acél ívhíd, díszvilágítással,
- egy kisebb híd a Dögös-Kákafoki csatorna felett,
- egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett,
- Kardosnál üzemmérnökségi telep.
Az ajánlati felhívás az M44 másik két szakaszára várhatóan 2016 végén jelenik meg. Ezek a Nagykőrös-Tiszakürt (31 km) és a Kondoros-Békéscsaba (18km) közötti részek. Eredményes eljárás esetén mindkét szakasz építése 2017-ben indulhat.
A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában valósul meg.
forrás: nif.hu, magyarepitok.hu