Négysávos lesz az 54-es főút kecskeméti szakasza
A nyári szünet utáni első polgármesteri Sajtóreggeli érdekes témákat és számokat tartalmazott. A nyári munkáról szóló beszámoló kapcsán szóba került az elkerülő út befejezése, az 54-es út négysávosítása, az Izsáki út fejlesztése és a 2. Mercedes Gyár kapcsán felmerülő számtalan fejlesztés. A kiadások mellett pedig egy érdekes adat szerepel: 2020-21-re megduplázódhat Kecskemét adóbevétele.
Megduplázódhat a város adóbevétele
- 2020-21-re megduplázódhat a város iparűzési adóból származó adóbevétele. Ennek alapja, hogy a 2019-ben elindul a 2. Mercedes Gyár, melynek köszönhetően még egy akkora összegű iparűzési adó befolyhat, mint ami jelenleg van - mondta Szemereyné Pataki Klaudia
Az 54-es főút négysávúsítása
Az 54-es út négysávosítása nagy jelentőséggel bír. Miután a Mercedes belevágott 2. ütem, az új gyár fejlesztésébe, felgyorsul az 54-es főút négysávosítása. A 9 milliárdból elkészülő út négysávúsítását 2019 első negyedévére be kell fejezni a NIF Zrt-nek. Ennek a forgalomtechnikai egyeztetése (útlezárások, terelések) már elkezdődött.
Elkezdődhet az Izsáki út fejlesztésének előkészítése
Nehezen, de végre megszületett az Izsák út fejlesztéséről szóló döntés. A szeptember 15-ei kormányhatározatban foglaltak szerint megkezdődhet az Izsáki út négysávúsításának előkészítése.
A dolog előzménye, hogy 2017. július 29-én a kormány több magyarországi közút-fejlesztési határozatot is visszavont. Ennek kecskeméti eleme volt az Izsáki út négysávúsítása. Júliusban a kormány úgy döntött, hogy az 54-es út fejlesztése képezi a prioritást, tehát annak a szakasznak a négysávosítása kerül előtérbe. Emellett az Északi elkerülő befejezése volt az elsőszámú projekt. Most, hogy az elkerülő befejeződik, az 54-es négysávúsítása 2019 elején lezárul, elérkezett az idő, hogy elinduljon az Izsáki út fejlesztése.
Új energiaellátást biztosító alállomás megépítése
A villamosenergia-fejlesztés költsége, mely a Modern Városok Programban 15 milliárd forinttal volt tervezve, 22 milliárdnál tart (ezt a kormány már jóváhagyta). Megvan a terület, elkészültek a tervek, Kiskunfélegyháza felél, a vasúti átjáró után, az 5-ös számú főút mellett kerül kialakításra az alállomás.
A vasútállomás fejlesztése
A korábbinál sokkal kisebb léptékű, de flexibilisebb koncepció jött létre a meglévő vasúti és buszos infrastruktúrával. Tehát leginkább a vasúti és a Noszlopy parki épületekre fog helyeződni a súlypont. A korábban elkészült terveknek vannak olyan elemei, melyeket fel lehet használni. Ilyenek a közlekedési tervek (a közútforgalom forgalomtechnikai területére vonatkozó), valamint a vasút irányítás- és forgalomtechnikai tervei.