Kecskemétről Siófokra a több mint kétórás menetidő 1 óra 20 percre csökkenhet
A tavaly őszi kormánydöntés után, az előzetes terveknek megfelelően a napokban megjelent az M8-as gyorsforgalmi útnak az M7-es autópálya és Kecskemét közötti szakaszára kiírt tervezési közbeszerzése. Az állami beruházó két részben írta ki a hirdetményt a tervekre az M7-es autópálya 710-es úti, készülő csomópontjától 65 kilométeres szakaszon Dunaújvárosig, valamint Dunavecsétől 100 kilométeren át Kecskemétig.
Az M8-as Dunaújváros és Dunavecse közötti 5,2 kilométeres szakasza már elkészült a Pentele híddal együtt. A Kecskemét és Nagykőrös közötti 17 kilométeres szakasz tervei ugyancsak elkészültek, az M8-as Szolnok előtt csatlakozik majd az M4-esbe.
Az M8-as autópálya a távlati tervek szerint az osztrák határtól vezet a meglévő 8-as főút nyomvonalán nagyjából Veszprémig, ahonnan többek között Alsóörs, Balatonfűzfő és Balatonkenese térségében viszik az M7-esig, onnan Dunaújvárosig. A Duna keleti oldalán Kecskeméten át Szolnokig vezetve csatlakozik majd az M4-es autópályához, majd innen észak-északkelet felé fordulva Eger térségében éri el az M3-ast.
Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül megközelíti a végleges kiépítés szintjét, a 2022 utáni időszak fő feladata ezért a legforgalmasabb autópályák kapacitásainak bővítése mellett a Budapestet elkerülő összeköttetések építése lesz - mondta korábban Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.
A magyar gyorsforgalmiút-hálózat közismerten Budapest-központú. A 1-7-es számú sztrádák kivétel nélkül a fővárostól, illetve praktikusan az M0-s csomóponttól indulnak. Egyetlen kivételt a 8-as főút jelenti, amely eredeti nyomvonalán főútként Székesfehérvártól Veszprémen át Körmendig és a nyugati határszélig, Szentgotthárdig haladt.
Az utóbbi évtizedekben jelentős fejlesztések történtek, amelyek következtében a fejéri és veszprémi megyeszékhely között immár folyamatosan négy sávon haladhat a forgalom, illetve Veszprém és Körmend között több szakaszon ugyancsak a településeket elkerülve, tempósan haladhatnak a járművek. A távlati tervekben azonban szerepelt az út keleti irányú bővítése is, és a dunaújvárosi híd - amely főként egy ipari üzem kedvéért épült meg - ennek a nyomvonalán helyezkedik el.
A Balaton keleti partvidékét az M7-es, az M6-os autópályák érintésével a Pentele hídig vezető új gyorsforgalmi út nemcsak Dunántúl és az Alföld gyorsforgalmi útjait köti össze, hanem - szinte megismételve az M0-s nyomvonalát - egy távoli körgyűrűt, déli félgyűrűt von a főváros köré. Igaz, ehhez szükséges a továbbépítése Kecskemét felé az M5-ös, Szolnok felé az M4-es és Eger irányába az M3-as sztrádák összekötése érdekében.
Ennek a nagyszabású tervnek az első lépései történnek meg a közeljövőben, ha elkészülnek a tervek a 7-es, 6-os és 5-ös autópályák összekapcsolására. Az építkezés a tervek szerint 2023-ban kezdődhet meg.