Kezdődik a Bem utca - Kuruc körút körforgalom építése: táblázatunkban a forgalmi korlátozások
Ami az információkból ugyanis leginkább érdekli a közvéleményt az az, hogy miként alakul a következő hónapokban a kereszteződésben, illetve az aluljáróban a forgalom? Mikor lesz félpályás lezárás és mikor teljes? Erről a szöveg alatti táblázatból tájékozódhatnak. A II-es ütemben teljes lesz az aluljáró lezárása, a III-as ütemben pedig csak a tömegközlekedési járműveket engedik át, egy sávon.
Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata a "Fenntartható városi közlekedés című felhívás keretében a TOP-6.4.1-15-KE1-2016-00002 azonosító számon támogatási kérelmet nyújtott be a "Bem utca - Kuruc krt. kereszteződésében körforgalom kiépítése" című projektre, amelyen bruttó 1.205.373.788, -Ft vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült. A támogatás intenzitása 100 %, a beruházás az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, valamint hazai társfinanszírozással valósul meg.
A projekt célja Kecskeméten a Bem utca - Kuruc körút közötti nagy forgalmú, jelzőlámpás csomópontban egy úgynevezett turbó körforgalom kialakítása, valamint a gyalogos és kerékpáros áthaladás biztonságos megoldása.
Kecskemét központjából a város észak-keleti irányba történő, valamint a megyeszékhelyről a 44-es főközlekedési út - Tiszakécske, Békéscsaba, Szolnok felé - az átépítendő csomóponton keresztül lehetséges.
A beruházás keretében 499 méter új csapadékcsatorna, 446 méter új vízvezeték és 182 méter új szennyvízcsatorna létesül, és összesen 150 méter hosszú kerékpárút kerül kialakításra, továbbá csaknem 8000 m2 új szilárd burkolat épül épül.
A fejlesztés hozzájárul a fenntartható közlekedési módok közlekedési feltételeinek a javulásához, az éghajlatváltozás mérsékléséhez, a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez, az élhető városi környezet kialakításához.
A beruházás során a csomópont a tömegközlekedés kivételével a járműforgalom számára nagyrészt zárva lesz, ezért közlekedési nehézségek várhatóak.
A beruházás 2018-ban kezdődik és 2019 őszén fejeződik be.