Kecskemét jövőbeni tömegközlekedését vázolta Hári Ernő a Wojtyla Házban
Hári Ernő kifejtette, hosszas és bonyolult tárgyalási folyamatot követően, a helyi képviselő-testület hozzájárulásának birtokában a MOL többségi tulajdonában lévő ITK Holding Zrt. egyik tagvállalatával, az Inter Tan-Ker Zrt.-vel kötnek közszolgáltatói szerződést tíz éves időtartamra, amely további öt évvel meghosszabbítható. A megbízott üzemeltető eszközberuházásának összértéke eléri a 4,5 milliárd forintot.
2020. január 1. és május 1. között az önkormányzati tulajdonban lévő hibrid Mercedes buszok mellett ideiglenes jelleggel kiváló állapotú használt MAN és Volvo autóbuszok fognak közlekedni, melyeket az Inter Tan-Ker biztosít. A megállapodás értelmében ezeket 45 darab vadonatúj, szóló kivitelű, alacsonypadlós, hűtő-fűtő klímás jármű fogja váltani, melyek legyártása folyamatban van. Az együttes üzembe helyezésnek 2020. május 1.-jei határidővel kell megtörténnie, ellenkezőleg a közszolgáltatói szerződés értelmében kötbérrel sújtják az Inter Tan-ker Zrt.-t.
Kötbért köteles fizetni a szolgáltatást végző cég akkor is, ha járműveik műszaki állapota nem teszi lehetővé a pontos időben történő kiállást, illetve ugyancsak számonkérést von maga után, ha például a sofőrök magatartását illetően jogos panaszok érkeznek. A kötbérfizetési kötelezettség tehát minőségi munkára ösztönzi a másik felet – hangzott el.
– Jövő év január 1-től fokozatosan új menetrend lép érvénybe, melyet a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. honlapján, illetve a menetrend.kecskemet.hu oldalon követhet nyomon az utazóközönség. Újdonság lesz, hogy egységesítettük a megállóhelyek elnevezését. Továbbá megvalósul a Hunyadiváros és a kórház összekötése a 18-as és a 20-as autóbuszvonalak egyesítésével, 20H néven. A 9-es és 16-os járatokat 169-es és 916-os megjelöléssel kötjük össze. Mindemellett a további járatmódosítások lehetőségét sem zárjuk ki – fogalmazott Hári Ernő, aki arról is tájékoztatott, hogy a jelenlegi szolgáltatótól vásárolt bérletek lejáratig érvényesek, illetve december 15-től a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyfélszolgálati irodájában megkezdik az általuk kibocsátott jövő évi bérletjegyek árusítását.
Kérdésre válaszolva Hári Ernő elmondta, hogy az elektromos mopedek szállíthatósága pillanatnyilag nem megoldott. Ehhez számos hazai jogszabályt kell módosítani. Miután erre sor került, az új rendelkezések elemeit beépítik a saját üzleti szabályzatukba.
Szóba került a Széchenyi téri buszpályaudvar tervezett megszüntetése is. Hári Ernő válaszában hangsúlyozta, a felszámolás csak hosszabb távon valósulhat meg, a városrészi alközpontok fokozatos kiépítését követően.