A városüzemeltetésről esett szó a Wojtyla Akadémián
A vendég beszámolt a vállalat napi szintű feladatairól, mely javarészt a helyi önkormányzat kezelésében lévő utak, parkok, valamint a köztisztaság fenntartásából áll.
– Legnagyobb kihívás elé a munkaerőhiány állít minket. Folyamatosan van jó néhány olyan üres pozíció nálunk, amelyeket egyszerűen képtelenek vagyunk betölteni megfelelő jelentkező hiányában. Ezért, ahol lehet, gépesítünk, noha ennek költségvonzata rendkívül jelentős, például egy seprőautó esetében a beszerzési ár eléri a 70-80 millió forintot – fogalmazott Boros Gábor.
Elhangzott továbbá, hogy Kecskemét Megyei Jogú Város költségvetéséből eddig óriási összegeket kellett fordítani az ide települő multinacionális cégek infrastrukturális igényeinek kielégítésére, hiszen oda megy a működőtőke, ahol saját maga számára megfelelő körülményeket talál. Ezek kiépítése mára nagyrészt megtörtént, ezért a városvezetés a jövőben sokkal inkább képes lesz a lakosságot közvetlenül érintő, látványosabb fejlesztéseket is megvalósítani. A teendők sorában első helyen az útépítés és felújítás szerepel.
Egyik hozzászólásra válaszul elárulta Boros Gábor, hogy tudomása szerint a vasútállomás mellett létesített ideiglenes buszmegállókra várhatóan február végéig lesz szükség. Addigra ugyanis előreláthatólag megállapodás születik a Noszlopy Gáspár Park melletti helyijáratú autóbusz végállomás további használata tárgyában a területet birtokló Volánbusz Zrt. és a helyi buszközlekedést 2020. január 1-től kézben tartó Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. között.