A KeKo igazgatója tartott előadást a Wojtyla Házban
A helyi tömegközlekedésért felelős szakmai vezető elmondta, a KeKo-járatok kihasználtsága kifejezetten kedvezőnek mondható. Még a leglehetetlenebb időszakokban is legalább 15-20 utas veszi igénybe a cég, és vele együtt az Inter Tan-Ker Zrt. szolgáltatását.
Kérdésekre válaszolva elhangzott: az újonnan bevezetett ország- és vármegyebérletek helyi járatokon – finanszírozási okból – jelenleg nem érvényesek, ám országos szinten keresik ennek megoldását.
Az Izsáki út felújításával kapcsolatos forgalomkorlátozások természetes velejárói a nagyszabású munkálatoknak, ami nem csupán a vonatkozó útszakasz kiszélesítését jelenti, a közműhálózat cseréjét is magába foglalja. Ez pedig nagymértékben megnehezíti, egyúttal lassítja az egyébként is rendkívül összetett munkafolyamatot.
A dízel autóbuszok beszerzésével kapcsolatban hangsúlyozta, a 2013 óta Kecskeméten üzemelő hibrid hajtású Mercedes Citaro autóbuszok cseréje 2025-ben elkerülhetetlenné válik, mivel 12 év alatt e járművek futásteljesítménye olyan mértéket ér el, amely jócskán meghaladja a gyártó által komolyabb javítás nélkül garantált szintet.
A 2025-ben forgalomba álló új dízel autóbuszok Euro 6e besorolással rendelkeznek majd. Ez annyit tesz a gyakorlatban, hogy károsanyag-kibocsátásuk csupán a töredéke a most futó 10 éves csuklós hibrid Mercedesekének, tehát nem csak üzemeltetési szempontból gazdaságosabbak a legújabb fejlesztésű dízel buszok, környezetvédelmi oldalról nézve úgyszintén lényegesen hatékonyabbak a ma használatban lévőknél.
A hidrogénhajtású szóló buszokhoz szükséges infrastruktúra kiépítése nem költségesebb, mint az elektromos gépjárművek esetében, üzemanyagellátásuk gyorsasága ellenben nagyjából azonos a dízel autóbuszokéval.