Új számok, régi útvonalak – Hári Ernő szakmai beszámolója a Wojtylában
![Új számok, régi útvonalak – Hári Ernő szakmai beszámolója a Wojtylában Új számok, régi útvonalak – Hári Ernő szakmai beszámolója a Wojtylában](https://civilnaplo.hu/imgs_news/1024/215157.jpg)
Hári Ernő ügyvezető igazgató három okot jelölt meg indokként a buszok vonalszámozásának átreformálásáért. Az elmúlt 15–20 évben a városnak a szerkezete átalakult, a munkahelyek ma már máshol vannak, mint régen. Most elsősorban a déli iparterületre csoportosultak. A másik oka, hogy új közúti elemek is megjelentek a város közúthálózatán. Harmadsorban egyre több városrészt kell összekötni egyre több célterülettel. Mindezek a menetrend-készítési folyamat során egyre szűkebb teret adtak. Volt már olyan vonalszám, melyet többféle betűvel kellett kiegészíteni. Így elkészítették a háromszámú, a mai kornak megfelelő, jövőbeni bővítésre is lehetőséget adó számozási rendszert.
A kecskeméti helyi buszok december 22-étől járnak új számmal. Többszöri tárgyalás után születtek meg a végleges vonalszámok. A három számnak logikája van. A megszokott autóbusz-állomásokhoz kötődően alakították ki a számozást. A 100-as vonalcsoporthoz tartozó járatok a vasútállomásról indulnak és érkeznek vissza. A 200-assal kezdődőek a Széchenyivárosban, a Margaréta Otthonhoz kötődnek, a 300-asok egy autóbusz-állomást sem érintenek, csak átszelik a várost. A 400-as buszok pedig a Széchenyi térhez köthetők. A három számjegyből a második az érintett városrész, a harmadik pedig utalhat például arra, hogy csak abban a városrészben közlekedik, vagy érint másikat is. A számozások rendszere úgy lett kialakítva, hogy a jövőben bővíthető.
A Kecskeméti Közlekedési Központ széles körű utastájékoztatást nyújt papíralapú nyomtatványon és digitális, online formában egyaránt. Emellett a buszokon, buszmegállókban az új szám mellett egyelőre a régi is olvasható.
Csak a számok változtak, a menetrend és az útvonalak nem. 2025-ben sem terveznek járatszám-csökkentést, hiszen a tömegközlekedést 2024-ben mintegy 35 százalékkal nagyobb arányban vették igénybe Kecskeméten, nem csekély mértékben a jelentős menetdíj-csökkentésnek köszönhetően.
A közelmúltban bevezetett 201-es és 202-es buszokat, melyek a Róbert Károly körút és Ménteleki út környékét érintik, egyre többen használják – hangzott el továbbá.
Egyebek mellett az új hidrogénbuszok tervezett beszerzésére vonatkozóan is érkezett felvetés a hallgatóság soraiból. Hári Ernő elmondta: rövidesen két új hidrogénbusz érkezik Kecskemétre. A megnyert pályázat elegendő anyagi forrást biztosít, azonban a közbeszerzési folyamat még nem zárult le.