Július 21. vasárnap, Dániel, Daniella
Hírek, események 2009. július 22. 08:39

Városi problémák, kérdések - a polgármester válaszolt

Városi problémák, kérdések - a polgármester válaszolt
A napokban egy internetes fórum vendége volt Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere. A városi polgárok válogatott kérdéseinek következtében sok minden kiderült, érdemes a polgármester úr válaszait elolvasni. A következő sorozatunkban több részletben - vágatlanul - adjuk közre ezeket. Összeállításunkban találkozhatnak majd a várost, városrészeket érintő problémákkal, de olyannal is, amin \"csak\" egy család megélhetése múlik.
1. Polgármester Úr Kérdezze már meg a főkertészét,hogy milyen módszerrel termeli a Halasi úti felüljárón gyomnövényeket!Külön szerencse hogy nincs közte parlagfű.Nem igaz,hogy Önök közül senki nem járt arra hónapok óta,nem egy hét alatt nőnek ekkorára.Ügyelni kellene a szép városképre!Itt is meg még nagyon sok helyen. Dr. Zombor Gábor A Halasi úti felüljáró az 541. számú országos közút részét képezi, kezelője nem az Önkormányzat hanem a Magyar Közút Kht. A közút területének rendezése, karbantartása a kezelő feladata. Észrevételét továbbítani fogjuk a közút kezelője felé. Az Önkormányzat kezelésében lévő területeken a zöldfelület fenntartási feladatok ütemterv alapján történnek. 2. Polgár Tisztelt Polgármester Úr! Ön még emlékszik a \"Zombor gödörre a Fő téren\"? Akkor arról volt szó, hogy a vezető köztisztviselők fizetik ki a 7 milliós bírságot. A végén kik fizették ki ezt a pénzt? Az mégis csak felháborító lenne, ha az Önkormányzat szakmai hibáit az adófizetők állnák! Dr. Zombor Gábor Az ön által említett terület a főtér egyik kedvelt helyszíne, főleg a gyermekek számára. Az ide érkező turisták szerint kifejezetten szép része lett főterünknek. Az ominózus bírság összegét a vezetői és vezető köztisztviselői jutalomalap átcsoportosításával fizette ki a város. 3. Kreicsovszki Istvánné Tisztelt Polgármester úr! A kérdésem az lenne Önhöz, hogy miért akarják a városban lévő pavilonokat teljesen megszüntetni, illetve a működésüket ellehetetleníteni olyan magas területfoglalási díj kiszabásával, hogy kénytelen a tulajdonos bezárni a pavilont. Nekünk is van a Katona Gimnáziummal szemben egy „Törpi trafik” nevű pavilonunk. A nevében is benne van, hogy ’TRAFIK’, ami ügye apró, filléres dolgokat áruló pavilon. (Ez a pavilon az 1960-as évek óta itt van és működik.) A pavilon nem rontja a városképet, rendben van tartva, úgy a pavilon, mint a környéke. Minden évben építményadót fizettünk a saját építményünk után (7000-8000 Ft-ot) a Polgármesteri Hivatalnak. Ez év februárjában Kecskemét város testülete (érdekelne, hogy ki volt ebben az ügyben az előterjesztő) elfogadott egy előterjesztést, amely meghatározza, hogy m2-ként mennyi területhasználati díjat kell fizetni a pavilonoknak. A mi Trafikunkra kb. 56.000 Ft/év. És két hete jött a meglepetés, a Polgármesteri Hivataltól felhívott egy ügyintéző, és közölte, hogy a mi kis Trafikunkra a területhasználati díj naponta 160 Ft/m2, ez a Trafikunkra kivetítve évi 150.000 Ft lenne. Az ügyintéző megkérdezte, hogy hány napra kérjük az engedélyt. Sajnos ebből is látszik, hogy fogalma sincs milyen építményről van szó, hiszen nem egy sátorról van szó, amit ide-oda tudok pakolgatni. Kérem Önt, hogy legyen szíves utána nézni, mert itt valami nem stimmel ezzel a határozattal kapcsolatban. Nem lenne szabad egy kalap alá venni minden pavilont. Egyenként kellene megvizsgálni a pavilonok városban való elhelyezkedését és azután kiszabni a területhasználati díjat, és lehet, hogy a város is kevesebb bevételtől esne el. Köszönöm, hogy meghallgatott. Tisztelettel: Kreicsovszki Istvánné Dr. Zombor Gábor Az ügyet ismerem, hiszen már több eljárás folyt ebben a témában. Jelenleg méltányosságot nem tud gyakorolni az önkormányzat, ehhez rendeletet kell módosítani.

Kövessen minket a Facebookon is!