November 30. szombat, Andor, András
Hírek, események 2010. július 14. 19:20

A nagypapa verseskönyvétől az egyedi boros címkéig

A nagypapa verseskönyvétől az egyedi boros címkéig
A nyomdaipari ágazatot - egyes vélemények szerint - keményebben érintette a gazdasági válság, mint akár az építőipart. S bár a kecskeméti Print 2000 Nyomda Kft. termelése is csökkent ebben a kritikus időszakban, mindvégig sikerült megőrizni a cég gazdasági stabilitását – szögezte le Szakálas Tibor kereskedelmi igazgató, amikor a piaci igények és tendenciák változásainak hatásairól kérdeztük.

- A hagyományos nyomdatermékek iránti kereslet érzékelhetően csökken. Ennek fő oka, hogy az információ felgyorsult világában a híranyagok elsősorban elektronikusan terjednek, ami a nyomtatott termékek példányszámainak csökkenését vonta maga után. Ezzel párhuzamosan visszaesett a csomagolóanyagok iránti kereslet is.

- Milyen módon próbálják kompenzálni ezeket a kedvezőtlen hatásokat?

- Mindig nagy dilemma volt számunkra, hogy tevékenységünket ipari termelésnek, vagy inkább szolgáltatásnak kategorizáljuk. Az idők során a mérleg mindinkább az utóbbi felé billent, ugyanis az értékesített termékben egyre magasabb a hozzáadott érték aránya. Az egész folyamatot az ügyfél kényeztetése jellemzi. Fejlett informatikai háttérrel állunk rendelkezésre, minden segítséget meg tudunk adni annak is, aki nem tudja pontosan meghatározni, hogy mit szeretne, szükség esetén akár a terméket is házhoz szállítjuk.

- Ez azt is jelenti, hogy tevékenységükben átrendeződtek a hangsúlyok?

- A papír alapú termékek mellett egyre gyakrabban dolgozunk például műanyag alapanyaggal. Legújabb termékünk a plasztik kártya, ami funkcióját tekintve lehet bankkártya, vásárlói kártya, ügyfélkártya, klubkártya… Mind közkedveltebb reklámhordozó a hűtő mágnes, népszerűek az egyedi címkézésű palackok rendezvényekre, családi eseményekre.

- Az alacsony példányszámú megrendelések mellett fokozott szerep juthat a digitális nyomtatásnak.

- Különösképpen, miután a tavalyi nagy fejlesztésünk nyomán, immár digitális technikával is az ofszetben megszokott jó minőséget tudjuk produkálni. Ezzel lehetővé vált, hogy alacsony példányszámban is megfizethető áron tudjunk nyomdaterméket kínálni. Így teljesen új piaci lehetőségek tárultak fel előttünk. Például a verset író nagypapa könyvének a kiadására, piaci szempontok alapján, korábban nem látszott lehetőség. Most azonban az akár öt-tízpéldányos szűk családi érdeklődést is ki lehet szolgálni. Sorolhatnám még a színes kiadványokat, a családi fotóalbumokat, regényeket, irodalmi és szakmai anyagokat, amelyek iránt színesben, vagy fekete-fehérben, fotóval vagy anélkül, rendkívül nagy érdeklődés mutatkozik. Ezért fejlesztéseink is ebbe az irányba mutatnak. Szeretnénk magát a kereskedést is ugyanolyan modern alapokra helyezni, mint a termelésünket. Hamarosan Interneten is elérhetőek lesznek termékeink, és igény esetén webes alapon is tudjuk biztosítani a vevőkapcsolatot. 

Kövessen minket a Facebookon is!