Július 24. szerda, Kincső, Kinga
Hírek, események 2010. szeptember 14. 19:35 | Szerző/forrás: baon.hu

Nem hitt a szemének, amikor megkapta a villanyszámlát

Nem hitt a szemének, amikor megkapta a villanyszámlát
Nem várt számlát kapott áramszolgáltatójától szabadszállási előfizetőnk. Tetemes tartozás megfizetésére kötelezik, pedig szolgáltatója hibázott.

Nagy Károlynénál májusban ellenőrizték a villanyóra állását, azután nem kapott számlát. Ezt jelezte az ügyfélszolgálaton, ahol közölték: több tízezer forinttal tartozik a cégnek, mivel 2007 óta éjszakai tarifa szerint számolták el otthona áramfogyasztását.

 

– Honnan tudhatom, hogy jogos a követelés? Évente ellenőrzik a mérőóra állását, miért csak most derült ki a tartozás? – sorolja kétségeit nyugdíjas olvasónk, aki eddig soha nem volt adós, minden hónapban kiegyenlítette számláit.

A fogyasztóvédelmi hatóságon ismerős a probléma, találkoztak már hasonlóval. – Lehet, hogy a szolgáltató hibázott, ám mivel az áramot elhasználta az ügyfél, nincs mese, ki kell fizetnie – szögezi le a hatóság kecskeméti kirendeltségének közüzemi számlákra szakosodott ügyintézője. – Hogy ténylegesen mekkora a tartozás, azt meg lehet vizsgálni. A panaszos írjon hozzánk kérelmet, kivizsgáljuk ügyét.
Hozzátette: mivel általában egyazon óra méri az ingatlan nappali áramfogyasztását, valamint az éjszaka is működő vízmelegítő bojlerét, hűtőszekrényét, nem egyszerű megállapítani a hibás mérésből adódó különbözet mértékét.

– Az ügyfél kérjen tételes elszámolást a cégtől, amit a szolgáltató köteles teljesíteni – kommentálja a problémát Györkis István ügyvéd. – Az energiaszolgáltatóval kötött közüzemi szerződés írja elő, melyik időszakban milyen tarifa alkalmazandó. Amennyiben az elszámolás a szerződésnek megfelelően történt, meg kell fizetni a hátralékot. Mivel a szolgáltató hibázott, az érintett jogosan kérhet részletfizetést.

Ezt a lehetőséget a szolgáltató felajánlotta az érintettnek. Az EDF DÉMÁSZ Zrt. illetékesét is megkérdeztük, válaszul közölte: – Amennyiben a téves vagy elmaradt elszámolás miatt társaságunkat díj vagy díjkülönbözet illeti meg, azt az ügyfél a téves vagy elmaradt számlázás időtartamával azonos időn belül, egyenlő részletekben jogosult kiegyenlíteni. Társaságunk a részletfizetés lehetőségét minden ilyen esetben kamatmentesen biztosítja, az energiafogyasztás díjának teljes megfizetésétől azonban nem tud eltekinteni.

Kövessen minket a Facebookon is!