Trolik járnak majd Kecskeméten?
A megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére 900 millió forintot nyert a város. A nyertes pályázó széles körű tájékozódás, lakossági fórumok, közvéleménykutatások, felmérések, tanulmányok és más – akár külföldi – városok tapasztalatai alapján javaslatot tesz majd Kecskemét közlekedéshálózatának újjáépítésére. A megvalósítás egyik részére – amelyik a városon belüli állapotokat rendezi – 17 milliárd forintot, a másikra pedig – amelyik a bevezető utak fejlesztését, a város elérhetőségét javítja – 43 milliárd forintot nyert Kecskemét.
A 17 milliárdos projekt egyik legfőbb célkitűzése a belváros forgalomterhelésének csillapítása.
– Sok a nyitott kérdés a megvalósítás mikéntjével kapcsolatban. Csupán egy dolog biztos: az egész város közlekedése és tömegközlekedése új alapokra helyeződik – fogalmazott Zombor Gábor. A polgármester csak néhány példát mondott, amelyek megvalósulási esélyei reálisak: a belvárosból eltűnnek a dízelüzemű buszok, a Hunyadiváros városközponthoz való akadálymentes bekapcsolása várhatóan egy felüljáróval oldódik meg, a Széchenyi téri buszpályaudvar megszűnik, és – ha a megvalósíthatósági tanulmány készítője úgy látja – akár kötött pályás közlekedés is megvalósulhat. A város egyébként 40 darab környezetbarát autóbusz vásárlásának lehetőségét is megnyerte. Ezek hibrid vagy hidrogénmeghajtású járművek, de jó eséllyel akár trolibuszok is lehetnek.
– Jelenleg 53 busz szolgálja Kecskemét tömegközlekedését. Ha megvásároljuk ezt a 40 járművet, akár saját magunk is el tudjuk látni a feladatokat – mondta Zombor Gábor, aki a projekt egyik legfontosabb elemeként egy olyan pályaudvar megépítését emelte ki, ahol nemcsak a helyi és a távolsági buszok találkozhatnak, hanem a vonatok és a térségi kerékpárutak is. Ez a beruházás a jelenlegi vasútállomásnál valósul meg, és a legújabb tárgyalások eredményeképpen a régi KTE-pályát megvásárló vállalkozás is belekalkulálja a terveibe.
A közlekedésfejlesztési elképzelésekről további lapszámainkban olvashatnak.