Július 29. hétfő, Flóra, Márta
Hírek, események 2014. november 14. 15:03 | Szerző/forrás: keol.hu

Új bemutató Kecskeméten: Csókos asszony

Új bemutató Kecskeméten: Csókos asszony
Pénteken (november 14-én), este 19 órakor ismét premier lesz a Kecskeméti Katona József Színházban. Zerkovitz Béla-Szilágyi László: Csókos asszony (átdolgozta: Böhm György) operettet mutatják be a Nagyszínházban. (Walter Péter fotóiból képgaléria a cikk alján)

Az előző évadban bemutatkozott színházunkban Nagy Viktor rendező, aki remekbe szabta a méltán népszerű Marica grófnő történetét, és mindannyiunk legnagyobb örömére idén újra köszönthetjük őt is és kiváló zenés színészeinket a kecskeméti teátrum deszkáin.

Ezúttal az operett műfajában elengedhetetlen hajcihő a józsefvárosi primadonna-növendék, Pünkösdi Kató körül gyűrűzik... illetve nem, sajnos a gyűrű eltűnt, mert a kisasszony reménybeli kérője, Dorozsmai Pista zálogházba volt kénytelen adni. Ennyit a sírig tartó szerelemről...

Ám a „szabálykönyv\" szerint ilyenkor érkezik a nemes úr, és valóban, egy bizonyos Báró Tarpataky, híres milliomos és mecénás lép a szegényes udvarba. Sejthető, hogy innentől kő kövön nem marad, sírás, nevetés, tánc és dal, jelmezek és szerepek, párbaj és búcsú elegye itatja át a levegőt.

A levegőt, mely végül mintha csak egyszerre nyitottuk volna szemeinket, füleinket, szívünket és összes ablakainkat, kitisztul, mert rájövünk, hogy mi és ki az igazán fontos életünkben.

Mert, aki látta már Budapestet éjjel, az tudja, hogy van a Bajza ucca sarkán egy kis palota, de mi muzsikus lelkek hisszük, hogy minden virág nyílik és még az is lehet, hogy az omnibusz tetején...

A Los Angeles című dal szövegírója Harmath Imre.

Bemutató: 2014. november 14-én, pénteken 19 órakor a Nagyszínházban.

  Zerkovitz Béla – Szilágyi László

CSÓKOS ASSZONY

Átdolgozta: Böhm György

operett

Báró Tarpataky - DUNAI TAMÁS

Pünkösdi Kató - DOBÓ ENIKŐ

Dorozsmai Pista - ORTH PÉTER

Ibolya Ede - KISS ZOLTÁN/ARADI IMRE

Hunyadiné - CSOMBOR TERÉZ

Rica-Maca - HAJDÚ MELINDA

Kubanek, hentes -SZEREDNYEY BÉLA/ PÁL ATTILA

Salvatore, főkomornyik -KISS JENŐ

János, házmester -ARADI IMRE/CZEGLÉDI ÁKOS

Hédi, orfeumi lány - SZILÁGYI GABRIELLA

Tűzoltó - PUSKÁS GYULA

Szabi - KELLER DÁNIEL

Táncolják a Kecskemét City Balett tagjai: Bányai Mirjam, Kiss Eszter, Szőllősi Krisztina, Nagy Nikolett, Bajáki Zsanett, Liszkai Zsófia, Katonka Zoltán, Dávid Jácint Mihály, Matkovics Norbert, Erdődi Zsolt, Kulin Virág

Kórus: Czégány Fanni, Antal Melinda, Perjési Anna, Lénárdt Laura, Sirkó Anna, Szilágyi Gabriella, Puskás Gyula, Papp Attila, Czeglédi Ákos, Tolnai Ottó,Mahalek Gábor, Zsikla Endre

Közreműködik a színház meghívott zenekara.

Díszlettervező: Horesnyi Balázs

Jelmeztervező: Rátkai Erzsébet

Zenei vezető: Károly Kati

Koreográfus: Gyenes Ildikó

Karmesterek: Drucker Péter, Látó Richárd

Zenei munkatárs: Kovács Mihály     

Súgó: Patyi Szilvia

Ügyelő: Czeglédi Ákos és Horváth Ferenc

Koreográfus asszisztens: Frigyesi Tünde

Rendezőasszisztens: Tóth Kata

Rendező: Nagy Viktor

Nagyszerű feladatokat hozott számomra az idei évad - Pál Attilával beszélgettünk

Nagyszerű zene, fergeteges táncok, látványos díszletek és jelmezek és persze remek színészi alakítások - \"mindössze\" ennyi a jó operett-előadás receptje. Két héttel a Csókos asszony kecskeméti premierje előtt többek között arról kérdeztük Pál Attila Megyei Príma-díjas színművészt, hisz-e azokban a kísérletekben, amelyek a műfaj korszerűsítését tűzték ki célul.

- Nagyon sok operettben nyújtott emlékezetes alakítást. A Csókos asszony hogy maradhatott ki a nagy sorozatból?

- Kicsit helyesbítenem kell, hiszen sok évvel ezelőtt, neves kollégáimmal készítettünk egy zenés összeállítást, amellyel bejártuk az egész országot, sőt, határon túl is felléptünk. Ebben szerepelt több sláger a Csókos asszonyból. És, mint látható, ami késik, nem múlik.

-Hatalmas slágerek hangzanak el az előadásban. Egy-egy maratoni próba után elkísérik haza is a dalok?

- Az igazán jó nóták már csak ilyenek: fülön csípik és nem engedik el az embert... Márpedig ebben a darabban tényleg nagy slágerek csendülnek fel. Gondoljunk az Éjjel az omnibusz tetején-re, vagy az Asszonykám, adj egy kis kimenőt kezdetűre... De elárulom, hogy az én kedvencem az egyik kevésbé ismert dal: Los Angeles zsebemben lesz...

-Mit jelentett a sok-sok operett-szerep, ha az egész eddigi pályafutása szempontjából nézzük?

- Egyetlen szó villan az agyamba, és remélem, senki nem tart elbizakodottnak emiatt: a sikert. Zenés darabban játszani - legyen az operett, musical vagy éppen zenés mesejáték - fél siker. Ha a nagyszerű zenéhez, a látványos díszletekhez és jelmezekhez jó alakítások társulnak, akkor az óriási siker. Operett-musical szakon végeztem a színművészeti főiskolán, így kezdettől fogva sok zenés produkcióban vehettem részt. Fantasztikus iskola volt! A zenés műfaj sok mindenre megtanít. Olyan dolgokra is, amelyeket remekül lehet kamatoztatni prózai szerepeknél. A könnyű műfaj az egyik legnehezebb: magas színvonalon énekelni, táncolni, színészi alakítást nyújtani külön-külön is nagy teljesítmény. A zenés szerepeknél viszont mindezt egyszerre kell tudni. Hiszem, hogy nem a szerep \"minősége\" az elsődleges szempont, hanem a mód, ahogy az adott feladatot megoldjuk. Az operett-hősöknek is megvan a maguk sorsa: szeretnek, szenvednek, elbuknak, felemelkednek... Ha igaz érzésekkel tudjuk mindezt megmutatni, akkor jó úton járunk, és ezt a közönség nagyra értékeli. Nemre, korra, képzettségre való tekintet nélkül sok-sok ismerős és ismeretlen nézőtől hallottam, hogy azért szeretik az operett-előadásokat, mert ki tudnak szakadni a gondokkal teli hétköznapokból. Amikor beülnek a nézőtérre, arra vágynak, hogy feltöltődhessenek, és másnap újult energiával vághassanak neki a teendőknek. Ez nagyon komoly és szép feladat a színház számára.

- Mit gondol a műfaj \"korszerűsítéséről\"?

- Láttunk sok próbálkozást, de a magam részéről nem hiszem, hogy a történelmileg hű korszakábrázolás ennek a műfajnak a feladata lenne. Nem csak úgy lehet életszagúvá tenni egy operett történetét, ha vér és veríték folyik a színpadon. A Csárdáskirálynő Bónijának ugyanúgy fogtam hozzá, mint Parisnak a Rómeó és Júliában. Lehet vitatkozni, ki milyen alakítást nyújtott egy adott előadásban, de számomra mindig is az volt a legfontosabb, hogy őszinte az alakítás vagy sem. És egy operettben sokkal könnyebb lebukni... Ha egy humoros figurában fel tudjuk villantani a karakter mélységét, az fantasztikus dolog.

- A Csókos asszony története sem lesz modernizálva a kecskeméti előadásban?

- Aki ismeri Nagy Viktor rendezőt, az tudja, hogy látványos, nagyszerű előadások kötődnek a nevéhez. Így lesz ez most is: klasszikus felfogás és professzionális megoldás.

- Egészen eltérő szerepei lesznek az évad során.

- A Párcsere korrupt képviselőjével kezdtem, utána jön a Csókos asszonyban Kubanek, a hentes, majd Déry Tibor Óriáscsecsemő című darabjában négy nagyon érdekes epizód szerepem lesz, és végül Rossini-meseoperában énekelek. Négy különböző műfaj, eltérő figurák, hangulatok, stílusok - nagyszerű feladatokat hozott számomra az idei évad.

Kövessen minket a Facebookon is!