Július 29. hétfő, Flóra, Márta
Hírek, események 2015. január 22. 17:25 | Szerző/forrás: Forrás: KEOL

Teljesítményértékelő rendszer a Kecskeméti Főiskolán – Országos minta lehet

Képgaléria
Teljesítményértékelő rendszer a Kecskeméti Főiskolán – Országos minta lehet
Kecskemét - A munkatársak teljesítményének értékelésére, és az egyéni célok, fejlesztési programok megfogalmazására is lehetőséget adó hatékony, komplex elektronikus értékelési rendszert indított el az év elején, vállalati minta alapján a Kecskeméti Főiskola.

A Kecskeméti Főiskola a bevezetési tapasztalatok alapján más felsőoktatási intézményekkel együttműködve a rendszer bővítését és fejlesztését tervezi a felsőoktatási stratégiához illeszkedve az Emberi Erőforrások Minisztériuma Felsőoktatásért Felelős Államtitkársága támogatásával - derült ki azon a sajtótájékoztatón, amelyet a Kecskeméti Főiskolán tartottak Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár részvételével.

A vállalati minta alapján kidolgozott értékelési rendszer nemcsak az elvégzett munka értékelésére ad lehetőséget minden évben a törvényi előírásoknak megfelelően, hanem az egyes munkatársak rövidebb vagy hosszabb távú célkitűzéseinek, fejlesztési programjainak a megfogalmazására is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy először maga a munkatárs értékeli a teljesítményét és fogalmazza meg javaslatait, terveit meghatározott szempontok alapján egy elektronikus felületen, majd pedig sor kerül egy személyes beszélgetésre is a közvetlen vezetőjével, ahol az értékelésen túl szóba kerülhetnek a munka hatékonyságát javító megjegyzések és a fejlesztési célok is - mutatta be dr. Ailer Piroska, a Kecskeméti Főiskola rektora az idén bevezetett rendszert. 

- A rendszert kiterjesztettük minden munkatársra, vagyis nemcsak az oktatók, kutatók értékelése történik meg. Az elektronikus megoldás lehetővé teszi, hogy központilag értékeljük és legyűjtsük a célokat, így pontosan látjuk, hogy milyen fejlesztési igények merülnek fel, milyen tréningeket, továbbképzéseket  kell szerveznünk - hangsúlyozza dr. Ailer Piroska.

Dr. Palkovics László felsőoktatásért felelős államtitkár arról beszélt, hogy a kormány decemberben elfogadta a felsőoktatás teljesítményelvű átalakításának stratégiáját, teljesítményt várnak az intézményrendszertől, a hallgatóktól és az oktatóktól is. A hallgatókkal kapcsolatban már több elvárás is megfogalmazódott, 2020-tól az emelt szintű érettségi és a középfokú nyelvvizsga felvételi követelmény. Többféle mérést is terveznek, az első évfolyamon, majd a felsőoktatási intézmény elvégzése után mérnék a hallgatók kompetenciaszintjét, és azt vizsgálnák, mit tett hozzá az intézmény a hallgató tudásához és kompetenciaszintjéhez.

A munkatársak értékelésére is vannak kezdeményezések az intézményekben, de messze nem egységes és komplett a gyakorlat - hangsúlyozta az államtitkár. Palkovics László azt is kiemelte, hogy a felsőoktatás bérrendezésének egyik feltétele a teljesítményértékelési rendszer bevezetése. A vállalati mintára kialakított kecskeméti rendszer - amit még bővítenek, fejlesztenek - az első lépés lehet ebben, ahogyan az államtitkár fogalmazott: „Szeretnénk, ha valami hasonló teljesítményértékelési rendszer jelenne meg a felsőoktatásban\". Ehhez azonban a felsőoktatási intézmények IT hátterének egységesítésére is szükség van.

(KEOL)

Kövessen minket a Facebookon is!