Magnus Aircraft - 30 millió eurós beruházás, 600 új kecskeméti munkahely
A tervek szerint a több mint 30 millió euró befektetésből létrejövő vállalat 2022-ig 1500 darab Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze és értékesít magyar licence alapján Kínában.
A kínai top 500-as vállalatok egyikével kötött megállapodás alapján, a zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül.
A Magnus Aircraft kecskeméti üzemében készült géptestekből és alkatrészekből, magyar szakemberek felügyelete mellett végszerelik Kínában, majd kezdik meg a kész légijárművek értékesítését. A kecskeméti vállalat ezzel az üzlettel 6 év alatt összesen 50 milliárd forint árbevételre tehet szert és összesen 600 fő munkatárs alkalmazására nyílik lehetősége a kecskeméti gyárában, amely ennél fogva komoly kapacitásbővítés előtt áll. Mindezek mellett Kínában további 250 fő munkavállaló dolgozik majd az első ütemnek köszönhetően. A szakmai felügyeletet, a repülős szakértelmet és a betanítást is a Magnus Aircraft magyar szakemberei végzik és a menedzsment főbb döntéseit is magyar vezetők hozzák meg a sikeres jövő érdekében.
HÁTTÉR:
A világ első teljesen elektromos, kétüléses, oktató és alap műrepülhető repülőgépének megalkotói 2015 őszén Európából egyedüliként vettek részt egy Kínában megrendezett repülős szakkiállításon, ahol 2600 új kis és közepes repülőtér építéséről szóló megállapodást írt alá a Kínai kormány a városi vezetőkkel. A Magnus Aircraft kínai partnere ekkor kapta meg a három Hebei tartományi repülőtér építésére szóló koncessziós jogot is.
A kínai légtér megnyitása a polgári repülés számára 2016 januárjától fokozatosan történik, így egyre nagyobb piac várja a kiképző és sportrepülőgépeket. Ennek köszönhetően a Magnus China sikeres elindulása mindkét fél számára rendkívül előnyös és gyümölcsöző kapcsolatot jelent.
A Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépeket követően az eFusion, vagyis az elektromos hajtású légijárművek Kínába történő kiviteléről 2018-tól nyílik lehetőség, mely egy újabb, jövőbeni megállapodás tárgyát képezik és ez további bővítéseket is eredményez.
A képgaléria fotóin:
1. Wu Zhenshan és Katona Imre
2-3. Aláírás
4. A Tienshan Industrial Group és a Magnus Aircraft vezetői az aláírást követően
5. A Magnus Aircraft vezetői és Mr. Ma a Tienshan Industrial Group Repülős üzletágának vezetője
6. Pingxiang város polgármesterével, ahol az összeszerelő üzem létesül
7. Katona Imre, Kárteszi Ágnes szakdiplomata (Peking) és Boros László