A Hírös Sport Kft. korábbi ügyvezetőinek irányítása alatti időszak gazdálkodását ellenőrizte az ÁSZ
Az ellenőrzés megállapította, hogy Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata a sportlétesítmények fenntartásához és működtetéséhez kapcsolódó közfeladat ellátását szabályszerűen alakította ki, és tulajdonosi jogait összességében a jogszabályoknak megfelelően gyakorolta. A társaság vagyongazdálkodása a szabályozás és a vagyonkezelés hiányosságai miatt részben volt csak szabályszerű. Az ellátott közfeladattal összefüggő bevételek és ráfordítások elszámolása megfelelően történt, az önköltségszámítás és az árképzés azonban nem felelt meg a jogszabályi és a belső előírásoknak.
Az Állami Számvevőszék kiemelt célja, hogy a helyi önkormányzatok gazdálkodásában rejlő pénzügyi kockázatok feltárásával, az államháztartáson kívülre nyújtott költségvetési támogatások és ingyenes vagyonjuttatások, valamint az államháztartáson kívül működő feladat-ellátó rendszerek ellenőrzéseivel hozzájáruljon ahhoz, hogy a közpénzeket az államháztartáson kívül működő szervezetek is átlátható, rendezett módon használják fel. Az ÁSZ ezért ütemezetten ellenőrzi az önkormányzatok többségi tulajdonában lévő gazdálkodó szervezeteket, melynek keretében a Hírös Sport Szabadidő Létesítményeket Működtető és Szolgáltató Nonprofit Kft. ellenőrzésére is sor került.
A Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata kizárólagos tulajdonában lévő társaságot 2001-ben alapították. A társaság a sportlétesítmény fenntartási és működtetési alapfeladata mellett az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások és a sport, ifjúsági ügyek közfeladatát látta el, illetve a sport- és rekreációs szolgáltatások területén folytatott tevékenységet a kezelésére bízott létesítményekben. A társaság működtetette továbbá a Kecskeméti Élményfürdő és Csúszdaparkot, valamint a 2012-ben átadott Kecskeméti Fürdőt is.
Az ÁSZ megállapította, hogy az önkormányzat sportlétesítmény fenntartási és működtetési közfeladat-ellátásának megszervezése szabályszerű volt. A tulajdonosi joggyakorlás rendjének kialakítása és végrehajtása összességében megfelelt a jogszabályi előírásoknak.
A társaság az ellenőrzött időszakban alapvetően rendelkezett a működéshez szükséges szabályzatokkal, de a pénzkezelésre és a számlarendre vonatkozó szabályokat nem minden évben alakították ki. A szabályozás részben felelt meg a jogszabályi és belső előírásoknak, a vagyonkezelt és a közhasznú tevékenységet szolgáló vagyon elkülönített nyilvántartására vonatkozó rendelkezések hiányosságai miatt. A társaság vagyongazdálkodása nem felelt meg teljes körűen az előírásoknak, ugyanis a vagyonkezelt vagyont a beszámolóban nem mutatták be. A társaság beszámolási kötelezettségét a jogszabályi és belső előírásoknak megfelelően teljesítette. Az adatvédelem és az adatnyilvánosság szabályozása azonban hiányos volt: a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igények teljesítését nem szabályozták, adatvédelmi szabályzatot nem készítettek, valamint adatvédelmi felelős kijelölésére, megbízására a jogszabályi előírások ellenére nem került sor. Közzétételi kötelezettségeinek a társaság szabályszerűen eleget tett. Kötelezettségállománya, eladósodottságának mértéke és szerkezete az önkormányzati támogatás mellett nem jelentett kockázatot a közfeladat ellátására és a működésre.
Az ellenőrzés megállapította, hogy az ellátott közfeladat bevételeinek, ráfordításainak, beruházásainak és értékcsökkenésének elszámolása megfelelő volt. A társaságnál az önköltségszámítás szabályozása azonban hiányos volt, emellett az önköltség számítása és az árképzés sem felelt meg a jogszabályi és a belső előírásoknak 2011-2014-ben, Jánosi István, illetve Zámbori Péter ügyvezetősége idején.