Forró nyár, üdítő eredmények
2009. szeptember 2., Szentkirály, Budapest – A Szentkirályi Ásványvíz Kft. a meleg nyári hónapok megnövekedett eladásai révén az idei első hat hónapban az előző évhez képest 6%-os forgalomnövekedést produkált.
A Szentkirályi fennállása óta először nyert el pályázati támogatást, amelyet a több tíz millió forintos, vadonatúj logisztikai rendszer felépítésére fordít.
Az ásványvízfogyasztás a 40 fokos hőségben jelentősen megnő – többek között ezért a Szentkirályi Ásványvíz Kft. az átlagoshoz képest 40%-os terméktöbbletet állított elő az idei nyári hónapokban. A cég éves termelésének általában az 50%-át a nyári hónapokban értékesíti, és ezzel az idén január-június időszakban 6%-os forgalomnövekedést ért el az előző év azonos időszakához képest.
A Szentkirályi eddig használt vállalatirányítási rendszerében a termelés és a logisztika folyamatainak információ technológiai támogatása korlátozott volt. Ezért a cég tavaly pályázatot nyújtott be, amelyet a közelmúltban elnyert és az „Új Magyarország Fejlesztési Terv Gazdaságfejlesztési Operatív Program” támogatásával megkezdik az integrált logisztikai rendszerük fejlesztését.
Jelenleg a készárutermelés négy gyártósoron, raktározása pedig több raktárban történik. A tervezett információtechnológia fejlesztése biztosítja majd a termelés, minőségbiztosítás és a logisztikai folyamat minden elemének tisztább átláthatóságát, a még pontosabb nyilvántartásokat és árukövethetőséget a gyártótól a vásárlóig, valamint az erőforrásokkal való hatékonyabb gazdálkodást. A fejlesztési munkálatok már folynak, és várhatóan 2010 első felére valósul meg a teljes átállás.
Matus István operatív vezérigazgató az – árbevétel tekintetében 16-17%-os részesedésével – piacvezető ásványvízmárka eddigi eredményeit tekintve elmondta: „Nagy valószínűséggel tartani tudjuk magunkat az ásványvizek tekintetében az év végi tervezett közel 9%-os forgalomnövekedéshez, és várhatóan meghaladjuk a 147 millió liter ásványvíz-előállítást is.”
Szentkirályi Ásványvíz Kft. (www.szentkiralyi.hu):
A Szentkirályi Ásványvizet 1994 óta forgalmazzák Magyarországon. A sokáig veszteséges cég számára az igazi áttörést a 2004-ben elnyert párizsi Eauscar jelentette: szénsavmentes kategóriában a legjobb külföldi ásványvíznek járó díjat kapta meg. Ennek is köszönhetően 2005 tavaszán Magyarországon a szénsavmentes ásványvízpiacon az értékesített mennyiség alapján lett piacvezető, ugyanezen év őszén pedig az összes értékesített mennyiség alapján jutott a hazai eladások csúcsára – a piacvezető márka címmel azóta is büszkélkedő márka. A fogyasztói hűség bizonyítékaként, számos más díja mellett (Foodapest, Arany Tallér, Szent Miklós Emlékérem) 2006-tól kezdődően minden egyes évben elnyerte ásványvíz kategóriában a Reader’s Digest Legmegbízhatóbb Márka díját, valamint 2005-től a megtisztelő Superbrands díjat, 2009-ben pedig a Business Superbrands díjat is. Második alkalommal nyerte el a vállalat a Monde Selection díját is, amelyből 2009-ben 2 aranyérmes (Emese mentes, Szentkirályi szánsavas) lett.