Robotok a tanteremben
Bekapcsolódtak a magyar Mars-projekt munkájába, robotikát tanulnak, és sorra nyerik a nemzetközi és hazai versenyeket a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium diákjai.
Sorozatban harmadszor nyerte el a Bányai Júlia Gimnázium a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatika Kar Kutatóiskolája címet.
– Minden évben pályázni kell a címre és a vele járó anyagi támogatásra egy olyan kutatási programmal, amely lebonyolítására egy év áll az intézmény rendelkezésére – mondta el Kiss Róbert, a gimnázium matematika-kémia-számítástechnika szakos tanára.
A kutatási programoknak köszönhetően a bányaiban bevezették és meghonosították a robotika oktatást. Ez a tudományág várhatóan a XXI. század legdinamikusabban fejlődő tudományterülete lesz.
– Eleinte csak szakkörön, majd az elmúlt tanévtőől az 5-6. évfolyamon már tanórákon is tanítjuk a robotprogramozást, Magyarországon elsőként. A programmal az algoritmikus gondolkodás és a probléma-megoldás fejlesztése az alapvető célunk. A látszólag játékos oktatási forma mögött, a természet- és műszaki tudományok igen komoly eredményei húzódnak meg. Megjegyzem, ugyanezeket az eszközöket használják sok egyetemen és főiskolán a programozás és a mesterséges intelligenciakutatás oktatására – sorolja Kiss Róbert.
A bányais gimisek bekapcsolódtak a magyarországi Mars-projektek közül a HUNVEYOR kutatásba is. – Diákjaink az elmúlt másfél évben több országos és regionális versenyen nyertek, illetve dobogós helyezést értek el. Büszke vagyok rá, hogy négy kupát is elhoztunk: a legjobb robotkonstrukció, legjobb robotkommunikációs program, és robotprogramozási kategóriákban. Ezzel összefüggésben meghívást kaptak tanulóink a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Robotika Szakosztályának decemberi konferenciájára, előadóként – összegezte eddigi sikereiket Kiss Róbert.