November 27. szerda, Virgil
Hírek, események 2007. november 25. 17:51

A Honismereti Egyesület is ellenzi a Rákóczi út megújítását

Képgaléria
A Honismereti Egyesület is ellenzi a Rákóczi út megújítását
(kovy - hirosindex) A Bács-Kiskun Megyei Honismereti Egyesület a napokban a Katona József Emlékházban tartott fórumot a Rákóczi út revitalizációjáról. Az eszmecserére a városvezetést is meghívták, közülük azonban senki sem vett részt az ülésen. Többek mellett most a Honismereti Egyesület tagjai is kifejtették: nem szabad kétsávúra szűkíteni a Rákóczi út forgalmát és nem szabad nagy reményeket fűzni a vendéglátóhelyek felvirágzásához sem, viszont mindenképpen bele kell vágni egy általános felújításba. ...
... Kiss Márta kijelentette: elege van abból, hogy a városvezetés most is a turizmus fellendítésére és a szórakozásra helyezi a hangsúlyt ahelyett, hogy a kulturális erejét reprezentálná Kecskemétnek. Mondik László alapvetően azt hiányolja a megismerhető tervekből, hogy azok nem fogalmaznak meg funkciókat. Mint mondta tudja, hogy a politikusok nyilatkozataival, ugyan csínján kell bánni, de talán igaza van Brúszel Lászlónak abban, hogy ha már egyszer eladta a város a KTE pálya területét és ott egy bevásárló centrum épül, akkor meg kellene várni, hogy annak milyen hatása lesz a Rákóczi útra és azután kellene bármit eldönteni a funkciókat tekintve. Székelyné Kőrösi Ilona az egyesület elnöke leginkább azt kifogásolta, hogy a kultúra helyett az idegenforgalmi szempontokat erőszakolja a Rákóczi út kapcsán a városvezetés. Az elnök hangsúlyozta az a fontos, hogy a fasor megmaradjon, az pedig, hogy azt egyszerre, vagy részekben cserélik le csupán döntés kérdése. Mint elmondta már Móricz Zsigmond is kijelentette, hogy az ország legszebb sugárútja a Rákóczi út. Kenyeres Dénes több kérdést is felvetett. Így azt, hogy ha a bankok tövében lévő új városi étterem a Géniusz kong az ürességtől, akkor a kevésbé pénzes városrészen a Rákóczi úton mitől élnének meg az új éttermek? Kijelentette, hogy szűklátókörűség lezárni a Rákóczi út felét, miközben a városnak nincs egy átfogó közlekedési terve.

Kövessen minket a Facebookon is!